Castelló, tercera província espanyola en donacions d'òrgans
La capital de la Plana ha passat d'uns 15 donants pacientes per milió d'habitants en 2008 als 64 de 2018.
L' associació provincial que lluita contra les malalties renals Alcer Castàlia ha presentat les jornades Castelló amb la Donació amb motiu del Dia Mundial de la Donació d'Òrgans i Teixits a la plaça Major de Castelló de la Plana fins al dissabte 8 de juny.
Ricardo Planilles Segarra, vicepresident d'Alcer Castàlia, ha destacat: "Castelló es la tercera província a escala nacional en donacions d'òrgans". La capital de la Plana ha passat d'uns 15 donants pacientes per milió d'habitants en 2008 als 64 de 2018 (el doble que en 2015 ). En 2018, Castelló se situa per damunt de València (54 pmp) i Alacant (40 pmp). La mitjana espanyola de 2018 se situà en 48 pmp, i la de la Comunitat Valenciana, en 48,2.
Tot i que la donació d'òrgans s'ha incrementat, falten especialistes per a realitzar els trasplants. Per això, Planilles demana més inversió en sanitat "esperem que s'activen centres de diàlisi hospitalària a Vinaròs i Vila-real, perquè l'Hospital General de Castelló és troba col·lapsat".
Més llegit
-
El València, golejat, no compareix al Johan
-
Sueca torna a convertir-se hui en l'epicentre de la gastronomia en el 64é Concurs Internacional de Paella Valenciana
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Es cancel·la l'última etapa de la Vuelta per les manifestacions propalestines a Madrid