Castelló o Castelló de la Plana: la lluita pel topònim de dos municipis que confon els propis habitants
Els ciutadans de la capital de la Plana Alta han enviat per error milers de sol·licituds a l'Ajuntament de Castelló, que no és el seu, sinó el d'un municipi de la Ribera Alta
Més d'un miler de sol·licituds adreçades a l'Ajuntament de Castelló de la Plana han acabat al consistori de Castelló (Ribera Alta). L’errada l’ha provocada el nou topònim del municipi de la Ribera, que el Consell va aprovar l’any 2020. El nom oficial de la localitat va passar de ser Villanueva de Castellón, en castellà, a dir-se Castelló, a seques.
Segons ha explicat José Luis López, portaveu del govern municipal de Castelló de la Plana, han detectat la confusió en rebre diverses queixes del veïnat per no obtindre resposta als seus escrits, dirigits en un principi a aquest Ajuntament.
Per contra, l'alcalde de Castelló (Ribera Alta), Óscar Noguera, ha justificat que el seu equip de govern va esperar que l'alcaldessa del municipi de la Plana, Amparo Marco, "decidira si volia Castelló sols o Castellóde la Plana". En el moment en què Marco es va decidir per mantindre el determinant de la Plana per al seu municipi, ells van aprofitar per a canviar Villanueva de Castellón per Castelló.
Consumat el canvi de topònim, l'Ajuntament de Castelló de la Plana va recórrer als tribunals, però a la Ribera han assegurat que ells van fer les coses bé. “No ens poden fer responsables de produir confusions, quan són ells que estan utilitzant Castelló sense haver-ho fet oficial”, ha afirmat l’alcalde de Castelló (de la Ribera).
Ara, la capital de la Plana espera que el contenciós administratiu tinga en compte aquestes confusions administratives per considerar el canvi de nom del poble de la Ribera.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís