La borrasca Francis deixa els primers flocs de neu a l'interior de Castelló, el Racó d'Ademús i el nord d'Alacant
L'Aemet ha establit l'avís groc al migdia per nevades a l'interior de Castelló i València i, ja de vesprada, a l'interior d'Alacant
Són encara molt fins, però l’arribada de la borrasca Francis deixa ja els primers flocs de neu a la Comunitat Valenciana. Han començat a caure esta matinada en nombrosos municipis dels Ports i del Baix i l’Alt Maestrat. Al llarg del matí, la nevada s'ha estés a l'interior de la província de València —concretament, al Racó d'Ademús— i ha arribat al nord d'Alacant, on s'està intensificant amb el pas de les hores.
Els tallons més importants s'esperen entre la vesprada de dilluns i la matinada de dimarts a zones de la Canal de Navarrés, la Vall de Cofrents-Aiora, l'Alt Vinalopó, el Comtat i l'Alcoià. La cota de neu baixa fins als 300-400 metres, però els gruixos més importants s'esperen en cotes superiors als 800 metres.
De fet, es registren algunes complicacions a les carreteres. A primera hora del matí, hi ha cinc carreteres amb afectació per neu a l'interior nord de Castelló i interior de València per on es pot transitar, però amb molta precaució. L'N-232 a Morella, l'A-23 a Barraques, i al Racó d'Ademús, les nacionals que transcorren per Torrebaja i Castielfabib.
Davant d’este escenari, l’Agència Estatal de Meteorologia ha rebaixat els avisos per neu, que seran grocs per nevades a l'interior de València i l'interior sud de Castelló a partir de les 12:00 hores i l'interior nord d'Alacant a partir de les 14:00 hores. D'altra banda, cau l’avís groc per temporal marítim al litoral d’Alacant per ones de dos a tres metres.
Mínimes de fins a -7,1 °C
La massa d'aire àrtic que ha començat a entrar pel nord de la Comunitat Valenciana ha deixat ja temperatures molt fredes a l'interior nord de la província de Castelló, que han arribat als -7,1 °C a Castellfort. Segons l'Aemet, també s'han registrat -6 °C a Fredes, -5,3 °C a Vilafranca i -5,1 °C a Morella.
Amb estes temperatures tan baixes, el perill són les plaques de gel que es puguen formar. Per este motiu, tant des de l'Agència Estatal de Meteorologia com des del Consorci Provincial de Bombers de Castelló i Emergències de la Generalitat demanen molta precaució a les carreteres.
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Un accident a Alcalà de Xivert i un altre a Moncofa obliguen a tallar l’AP-7 en els dos sentits
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
Més pluges a la vista
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
02.03.2026 | La vesprada d'À Punt
-
03.03.2026 | ContrÀpunt