El ‘BOE’ publica els límits màxims de les taxes universitàries per al pròxim curs
El cost per crèdit oscil·larà entre els 16 i els 18 euros, referències de preu de fa nou anys.
El BOE ha publicat els límits màxims de les taxes universitàries per al pròxim curs 2020-2021, seguint les pautes de l'acord signat entre el Ministeri d'Universitats i les comunitats autònomes. Per als estudis de grau el preu per crèdit oscil·larà entre els 18,46 euros i els 16,05 en la primera matrícula, tenint en compte la referència de preus del curs 2011-2012.
La Comunitat Valenciana serà una de les que haurà d'adaptar els seus preus per a ajustar-se a aquest límit, com també ho hauran de fer Aragó, les Balears, Castella i Lleó, Extremadura, Navarra, el País Basc, La Rioja, Catalunya i Madrid. Les que no hauran de canviar preus per ja estar dins de la forqueta de preus són Andalusia, Astúries, les Canàries, Cantàbria, Castella-la Manxa, Galícia i Múrcia.
L'acord assolit en la Conferència General de Política Universitària pretén garantir la igualtat d'oportunitats i harmonitzar la disparitat de preus entre comunitats autònomes, donant de termini a les mateixes fins al curs 2022-2023 per a adaptar-s’hi. Pel que fa als preus màxims en segones i successives matrícules per als estudis de grau, queden fixats en els vigents en el curs 2019-2020 en cada comunitat autònoma. També es mantindran els preus de l'últim curs per als màsters, en la primera i successives matrícules.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
La policia busca un grup de menors que van apallissar indiscriminadament almenys quatre persones a València
-
Nit de Cap d'Any freda i amb possibles plugims al litoral per a acomiadar 2025
-
Cap d'Any amb oratge estable i fred. Pluja i neu els primers dies del 2026?
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"
-
Ferran Cano i Carmen Alcayde estrenen ‘La vesprada amb tu’ en À Punt