Les baixes laborals relacionades amb la salut mental es tripliquen els últims dos anys
L'Institut Empresarial de l'Horta Sud i el Col·legi de Psicòlegs han signat un conveni per a implementar accions destinades a cuidar la salut mental dels treballadors
Un 15% dels treballadors i treballadores pateixen ansietat, estrés o depressió. Moltes empreses estan desbordades per les baixes, i per aquest motiu l'Institut Empresarial de l'Horta Sud ha decidit aliar-se amb el Col·legi de Psicòlegs per a buscar solucions.
De fet, les baixes laborals per causes relacionades amb la salut mental s'han triplicat els últims dos anys. La situació és especialment complicada en les xicotetes i mitjanes empreses, on un 95% tenen menys de deu treballadors i no solen tindre departament de Recursos Humans per a gestionar els conflictes.
Per això, amb el conveni s'intentarà implementar accions destinades a cuidar de la plantilla en aquest aspecte. Una experiència pilot que el Col·legi de Psicòlegs vol estendre a tot el teixit empresarial de la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida