Augmenten els 'influencers' que creen contingut usant vapejadors
51 milions de joves estan exposats a aquesta promoció del tabaquisme en xarxes socials
Des de la pandèmia, ha augmentat l'aparició d'influencers que usen vapejadors mentre creen continguts. Ho denuncia l'Associació Espanyola contra el Càncer, que adverteix que més de 51 milions de joves estan exposats de manera habitual a aquest "fum digital". Per això aquesta entitat demana mesures específiques per a protegir-los de la publicitat d'aquest tipus de productes.
Aquest contingut normalitza el consum i incita els joves de 18 a 24 anys a fumar o vapejar cada vegada més. Els experts en tabaquisme avisen que la percepció del risc és molt menor que abans.
De l'informe també es desprén que el 57% dels joves afirma que fumar està de moda perquè ho fan actors, streamers i influencers. Davant d'aquest panorama i per a conscienciar, l'Associació Espanyola contra el Càncer ha repartit un dispositiu amb sabor de càncer que simula ser un vàper.
Els experts emfatitzen que els nous dispositius no són una alternativa al tabac tradicional i recorden que vapejar no és innocu. Per això insten a regular-ne la promoció i la venda. Demanen espais lliures de fum i apujar el preu i els impostos de tots els productes del tabac.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE