Els assistents virtuals, presents en un 15% de les cases valencianes
L’any passat es van registrar 444 milions d’interaccions amb Alexa només a la Comunitat Valenciana
Siri i Google Assistant ja són com de la família. Els assistents virtuals estan presents en el 15% de les llars valencianes. Ramon Llosa, botiguer, ens conta que “cada vegada es venen més i tenen molta curiositat, fan moltes preguntes de què se sent, que fa, etc.”. Fan quasi de tot, des de buscar receptes en internet, donar-nos la previsió de l’oratge, habilitar-nos un karaoke o controlar els llums, persianes i altres aspectes de la casa. El 2022 el que més va augmentar és l’ús domòtic d’aquestes eines.
Un dels proveïdors d'aquests aparells ens ho confirma: als valencians i a les valencianes ens encanten. “És la quarta regió a Espanya en utilització d’Alexa” afirma Andrés Pazos, responsable del negoci d’Amazon Alexa a Espanya. En total, han comptat 444 milions d’interaccions a la Comunitat Valenciana, un 37% més que l'any anterior. Els usos més habituals? L'oratge i sentir música. La cançó més escoltada és Tacones Rojos de Sebastián Yatra.
Per això han adaptat el dispositiu al saló, a la pantalla gran o a la de més menuda: la clau és la facilitat d'ús per a totes les edats. Tal com explica Pazos, el control de “veu és la més natural per a comunicar amb la tecnologia” per les persones majors. Encara no parla valencià, però des d’Amazon afirmen que això està de camí.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
Una investigació demostra que tots els camins no anaven a Roma, sinó a Bizanci
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
L’Aemet eleva l’avís a taronja per a dijous en el litoral d'Alacant i del sud València per intensitats de 60 l/m² en una hora