Antimonàrquics i republicans protesten a Madrid contra el rei emèrit
Joan Carles I té previst reunir-se amb la seua família al Palau de la Zarzuela aquest dilluns
Una trentena d'organitzacions antimonàrquiques i republicanes s'han concentrat a Madrid per a protestar per la tornada a l’estat espanyol del rei emèrit. Denuncien que els Borbons menyspreen les institucions democràtiques i la igualtat dels espanyols i espanyoles davant la llei, i els acusen d'usar Espanya com la seua "finca privada". Asseguren que si la Fiscalia ha tancat la investigació al rei emèrit es deu únicament a la seua inviolabilitat.
Entre les entitats que han convocat la concentració destaquen les Joventuts Socialistes de Madrid, Esquerra Unida Madrid, Anticapitalistes i el Col·lectiu 26 de Juliol. Al manifest s’afirma que Joan Carles I, “un presumpte corrupte”, té “total impunitat” per a passejar-se per Espanya.
Aquesta protesta es produeix en l'últim dia de la visita de Joan Carles I a Sanxenxo. En arribar al club nàutic, quan li han preguntat per la trobada amb el seu fill Felip Sisé, el monarca ha tirat d'ironia i ha respost que “Pregunta, pregunta tu, que jo estic ací a Sanxenxo”.
El rei emèrit té previst reunir-se amb la seua família al palau de la Zarzuela aquest dilluns. La Casa del Rei ha confirmat que pare i fill es reuniran a principi de setmana, però no ha oferit més detalls. El cap de l’Estat visitarà aquest dimarts Vigo per a inaugurar la nova Cidade da Xustiza.
Més llegit
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Un mort i tres ferits en caure un cotxe per un bancal a Polop
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
L’alcalde de la generació Z i un dels més joves d'Espanya: Jaime Ruix governarà la Pobla de Vallbona amb 26 anys