Ana García, nova secretària general de CCOO PV
Serà la primera dona que lidera el sindicat amb una candidatura de consens i un 64 % de representació femenina
Ana García ha sigut ratificada com la nova secretària general del sindicat Comissions Obreres del País Valencià, durant el XII congrés, celebrat al Palau de Congressos de València. García, que serà la primera dona que lidere el sindicat, ha obtingut el suport d'una àmplia majoria, amb 276 vots a favor i 32 en blanc. D'aquesta manera, es renova la direcció amb predomini de dones (un 64%). García ha sigut l’única candidata que s’ha presentat per a dirigir el sindicat i substituir Juan Cruz, que dirigia l’entitat de forma provisional, després de la dimissió del firector anterior, Arturo León, per haver rebut la vacuna contra la Covid-19 de manera irregular.
Així doncs Juan Cruz, que no forma part de la nova executiva, ha deixat el càrrec amb les "expectatives complides" quant a "recompondre ferides obertes". També ha posat en relleu l'experiència en la negociació i en el diàleg social d'Ana García, així com el fet que s’haja triat una "dona jove" per a liderar el sindicat, amb qui creu que CCOO PV farà "un salt qualitatiu".
Prèviament, Ana García era la secretària de formació i ocupació del sindicat, que té 10.750 delegats sindicals, el 37,5% dels representants sindicals, segons ha recordat Cruz davant del Congrés del sindicat aquest matí. El sindicat ha crescut en els últims quatre anys en 6.700 noves afiliacions, fins a aconseguir les 105.000.
Més llegit
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una menor a València
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Els taxis protagonitzen una parada de 24 hores i es manifestaran pel centre de València
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
-
Sanitat retira un lot del cosmètic Dolebalm per estar contaminat per un bacteri
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió