Almirall Cadarso-Comte d'Altea fa doblet i guanya també el ninot indultat de les Falles 2021
La peça és obra de l'artista faller Manuel Algarra i ha rebut 4.411 vots del públic visitant a l'Exposició del Ninot
Les Falles van complint, sense deixar de mirar el cel, cadascun dels rites. I si durant les últimes hores s'està concretant la Plantà dels monuments infantils als carrers de València, aquest dimecres s'ha fet públic el nom del ninot indultat de les falles grans, que enguany ha correspost a la falla de l'Almirall Cadarso-Comte d'Altea, que ahir dimarts ja va guanyar també el de la secció infantil. La peça és obra de l'artista faller Manuel Algarra i ha rebut 4.411 vots dels visitants a l'Exposició del Ninot, on es mostren les millors figures de cada comissió fallera. S'han emés 16.434 vots en aquesta votació popular, segons ha detallat durant la lectura de l'acta el regidor de Cultura Festiva i president de la Junta Central Fallera, Carlos Galiana. "Un doblet històric", ha resumit Galiana.
L'exposició, per primera vegada, s'ha ubicat en la Base de la Marina de València perquè el lloc habitual, el Museu de les Ciències Príncep Felip, és punt de vacunació contra la Covid-19. El ninot se salvarà del foc diumenge que ve, dia 5 de setembre, data d'aquesta Cremà atípica en un context de pandèmia.
Aquest dimarts ja es va fer públic el ninot indultat infantil de les Falles 2021. Indult que salva del foc la proposta de la falla Almirall Cadarso-Comte d'Altea, de l'artista Enric Ginestar, que va rebre 4.160 vots.
A València i els municipis del voltant que conformen la Junta Central Fallera (JCF) es plantaran en total 390 monuments infantils. Són dos menys de la xifra habitual perquè dos comissions de les 392 que pertanyen a la demarcació —Nador-Miraculosa i Humanista Mariner - Manuel Simó— han decidit no plantar res enguany, ni en categoria infantil ni en la gran. A les 390 falles d'infantil se sumaran la resta de monuments infantils i també tots els grans que s'exhibisquen en altres municipis de la Comunitat Valenciana que també celebren les Falles durant aquests dies.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
La Guàrdia Civil continua la cerca del fugitiu mentre mantenen detingut el seu acompanyant
-
Un jove enterrador encén les xarxes mostrant el seu treball en el cementeri de Vilamarxant