Alerten de la sobreexplotació en més de 110 espècies en el Mediterrani
Les espècies més comercialitzades, com ara el lluç, el besuc o les gambes són les que corren més perill.
Més de 110 espècies estan en perill al Mediterrani, el mar “més sobreexplotat”, segons l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO). Entre elles destaquen taurons, tortugues marines, dofins i corals.
Així ho ha explicat la responsable del programa marí de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura, María del Mar Otero, qui ha alertat de l'impacte de la sobrepesca.
Les espècies més comercialitzades, com ara el lluç, el besuc o les gambes són, segons Pablo Abaunza, de l'Institut Espanyol d'Oceanografia, les que estan en més perill. Tot i que les xifres han millorat en els últims anys, considera que el problema no està resolt.
Entre les mesures urgents que reclamen els especialistes, hi ha les de reduir l'esforç pesquer, establir límits de captura i restringir la pesca d'arrossegament i retirar-la a zones de menys de 100 metres de profunditat.
Més llegit
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Investiguen un possible vessament al riu Magre, on han eixit peixos morts surant
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Sueca torna a convertir-se hui en l'epicentre de la gastronomia en el 64é Concurs Internacional de Paella Valenciana