Alemanya confirma que el bòlid que va sobrevolar la Comunitat Valenciana era un satèl·lit d'Elon Musk
El CSIC també va descartar que fora d'un míssil balístic, després d'analitzar les imatges
Les forces aèries d'Alemanya han confirmat que el bòlid que va sobrevolar la Comunitat Valenciana la nit de divendres era en realitat un satèl·lit de Starlink, el servei d'internet satel·litari desenvolupat per Elon Musk a través de la seua empresa SpaceX.
Concretament, en un missatge publicat a través del canal oficial de X, les forces aèries alemanyes (Luftwaffe) han explicat que "segons el nostre Centre de Coneixement de la Situació Espacial, es tracta de la reentrada d'un satèl·lit Starlink".
Aquesta nova informació confirmaria les investigacions compartides dissabte de vesprada pel CSIC, que apuntava que el bòlid artificial es va generar per la reentrada d'un objecte artificial a l'òrbita terrestre i, per tant, descartava que fora un míssil balístic, com s'havia suggerit en un primer moment.
El bòlid, denominat per l'ICE-CSIC com SPMN290324ART, va sobrevolar divendres al voltant de les 22:59 hores Catalunya, el mar pròxim a les Balears i la Comunitat Valenciana des de França fins que va caure al mar Mediterrani. Va ser gravat i fotografiat per nombrosos aficionats a l'astronomia a Espanya.
El rang d'observació del bòlid va ser Aragó, Catalunya, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Euskadi, La Rioja i Navarra, segons va indicar el CSIC en la seua pàgina web.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana entra este dilluns en el pic de l’episodi de calor
-
El CGPJ obri expedient al jutge Peinado per les al·lusions a la policia per a justificar la retirada del passaport a Begoña Gómez
-
El conseller de Sanitat i el sindicat CESM-CV confien a tancar un acord per a la jornada de 35 hores
-
La CHX garantix l'abastiment d'aigua de València amb el final de les reparacions pels danys causats per la dana en el canal Xúquer-Túria
-
Detingut a Paterna el soci d'una empresa fotovoltaica per estafar a Alacant més de 7.500 euros
-
Un jutjat investiga l'agressió d'un policia a una docent jubilada a València
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico