Alacant serà Capital Espanyola de la Gastronomia 2025
Pren el relleu d'Oviedo i s'imposa a l'altre projecte finalista, el d'Antequera (Màlaga)
Este dimarts han triat la ciutat d'Alacant Capital Espanyola de la Gastronomia 2025. D'esta manera, pren el relleu d'Oviedo i s'imposa a l'altre projecte finalista, el d'Antequera (Màlaga), que repetia candidatura. Així ho ha informat l'organització en un comunicat després de la reunió dels membres del jurat.
En la seua candidatura, Alacant es defineix com la ciutat dels "mil i un arrossos" perquè són els protagonistes de l'oferta gastronòmica, ja siguen al forn, amb crosta, a banda, secs, melosos o al caldero —com fan a Múrcia— i amb ingredients variats i de proximitat.
La capital alacantina destaca l'atractiu dels seus mercats, com el centenari Mercat Central, el de Benalua, el de Carolines o el de Babel, pels productes de qualitat i el servei i el tracte pròxims. A Alacant també es pot gaudir d'una àmplia oferta de restauració en 1.700 establiments, alguns dels quals distingits amb estrella Michelin o amb sol Repsol; o de la fira d'experiència culinària Alacant Gastronòmica.
En el vídeo de presentació de la candidatura, l'alcalde, Luis Barcala, ha ressaltat la "defensa dels valors gastronòmics de la ciutat com un al·licient i un pilar essencial per al turisme i com una senya d'identitat". "La cuina d'Alacant és reconeguda nacionalment i internacionalment. Tenim el millor producte i comptem amb un excel·lent grup de professionals perquè la restauració alacantina es posicione en el màxim nivell d'Espanya", ha assegurat Barcala.
El Comitè Tècnic de la Capital Espanyola de la Gastronomia va decidir, a principis de novembre, ajornar l'elecció de la Capital Gastronòmica 2025, que estava prevista per al 6 de novembre, pels efectes de la DANA a Andalusia, Castella-la Manxa i, sobretot, a la província de València.
En l'inici de la sessió, el jurat ha guardat un minut de silenci en homenatge a les víctimes i famílies afectades pel temporal.
Més llegit
-
El Suprem accepta fer fix només el personal interí que supere una prova selectiva
-
Més vides que un gat (2-3)
-
Educació xifra en un 35,55% el seguiment de la segona jornada de vaga indefinida, que els sindicats eleven al 75%
-
Els bombers continuen treballant per a controlar l'incendi en una factoria d'ametles a la Vall d'Alba
-
Els sindicats, disposats a reprendre el diàleg amb Educació si hi ha una proposta “real”
-
El sindicat STEPV es concentrarà davant de la conselleria dimecres per a demostrar a Educació que estan “preparats per a negociar”
Més vist
Més escoltat
-
12.05.2026 | 90 minuts
-
12.05.2026 | Les notícies del matí
-
11.05.2026 | ContrÀpunt
-
11.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Jorge d’Andrés revisita el Sent Soví en un menú medieval
-
11.05.2026 | Antonio Lazcano i la crisi de les publicacions científiques
-
11.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part