Les aigües residuals de València i Alacant mostren que ja hi havia òmicron fa un mes
Aquest tipus d’anàlisi, que permet avançar el comportament de la pandèmia dues setmanes, augura que la onada continuarà pujant
La variant òmicron estava present a València i Alacant a principis de desembre. Així ho avalen els resultats de l'anàlisi de les aigües residuals, que va detectar òmicron vora quinze dies abans que s'identificara el primer cas d'una persona afectada. Quatre setmanes després, ja és la variant dominant en les anàlisis d'aigües, una dada que coincideix amb els resultats de les PCR realitzades als malalts.
Tant la gràfica de València com la d'Alacant han mostrat augments constants de la presència de covid per litre. Aquest tipus d’anàlisi sol avançar el comportament de la pandèmia en unes dues setmanes. Això significa que, almenys de moment, l'onada de contagis continuarà pujant.
La situació és similar a la resta del territori. En el cas de Xàtiva, a la Costera, la presència de la covid en les aigües s’ha disparat i en aquests moments es troba en el punt més alt de tota la pandèmia.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
Mor un home de 71 anys ofegat en una piscina a Massamagrell
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Pugen el cel del Misteri d’Elx a la basílica de Santa Maria
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura