Directes
Ara en la televisió
TRESORS AMB HISTÒRIA
Ara en la ràdio
CADENA DE VALOR (reemissió)

Adif reactiva el soterrament de les vies del Parc Central

L'administrador ferroviària ha tret a informació pública l'expropiació dels terrenys per a la construcció del nou canal d'accés ferroviari

Imatge aèria de la platja de vies on es construirà el futur Parc Central / Societat Parc Central

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha tret a informació pública les expropiacions de terrenys que seran necessàries per a construir el nou canal d'accés ferroviari a València.

La novetat, que publica el Butlletí Oficial de l'Estat, significa avançar en el projecte de soterrament de les vies d'accés a les estacions del Nord (rodalia) i Joaquim Sorolla (alta velocitat) per a completar el Parc Central. El pla estava pendent d'executar des de 2003, quan es va aprovar.

L'alcalde de València, Joan Ribó, ha qualificat d'històric el procés i ha posat la notícia al nivell d'altres fites de la ciutat com el trasllat del riu Túria, la paralització de la urbanització del Saler o la declaració del llit vell del Túria com una zona enjardinada.

"Per a la ciutat, per a tot el transport ferroviari, per al corredor mediterrani, és una notícia meravellosa", ha reivindicat Ribó, qui confia que el 2022 "es posen en marxa ja les obres i, a partir d'ací, tinguem el procés de la penetració dels túnels i la nova estació".

Ribó ha explicat que aquest divendres participarà en una reunió amb la nova presidenta d'ADIF, Isabel Pardo de Vera, en la qual s'avançarà en els detalls tècnics i aspectes rellevant, com els terminis d'execució.