Activistes de Greenpeace bloquegen l'entrada d'un vaixell a Sagunt per a exigir la fi dels combustibles fòssils
L'organització exigeix a Enagás i a les empreses energètiques un pla d'abandonament progressiu del gas
Un grup d'activistes de Greenpeace han bloquejat aquest dimarts l'entrada del vaixell nord-americà Merchant, carregat amb 138.000 metres cúbics de gas liquat al Port de Sagunt (Camp de Morvedre). L'organització ecològica exigeix a Enagás (operadora de la xarxa de gas) i a les empreses energètiques un pla d'abandó progressiu del gas fòssil. Els activistes, de 18 nacionalitats diferents, porten pancartes en les quals es pot llegir "El gas no és el futur" o "No + gas", en castellà i anglés.
La protesta s'ha realitzat en el context del Consell Europeu extraordinari que se celebra a Luxemburg, on els ministres d'Energia es reuneixen per a tractar l'impacte de l'augment dels preus de l'energia i les possibles solucions, i al qual exigeixen abordar l'escalada de preus des de l'arrel i que els governs apliquen mesures urgents per a protegir les persones vulnerables.
Així mateix, quan falta menys d'una setmana per a l'inici de la cimera climàtica a Glasgow, Greenpeace ha denunciat la dependència d'Espanya del gas fòssil, "causant de la pujada del preu de l'energia i de l'emergència climàtica".
Més llegit
-
Tornen els ruixats localment forts a l'interior nord de la província de València, en avís groc
-
Almenys cinc detinguts i una persona ferida en les mobilitzacions per a mostrar suport al poble palestí
-
Tornen els avisos per pluges a les comarques de l'interior
-
Un projecte fotogràfic deixa testimoni del que va passar el dia de la dana del 29 d'octubre
-
El Consell llança dos línies d’ajudes dotades amb més de 103 milions per a estudiants afectats per la dana
-
Més raonament lògic i dos punts menys per faltes en les llengües cooficials: els canvis que porta la selectivitat
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 90 minuts
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
13.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Quarta Part
-
15.10.2025 | "True crime", amb Santiago Álvarez | El crim de Pedralba: justícia després del silenci
-
14.10.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
15.10.2025 | L'hora de la cultura