Més del 80% de les persones majors a Espanya tenen dèficit de vitamina D
La manca pot provocar debilitat muscular, osteoporosi, artritis reumatoide i algun tipus de càncer, entre altres
Segons les veus expertes, a huit de cada deu persones majors els falta Vitamina D a Espanya, i el dèficit entre la població general oscil·la entre el 40% i el 50%. Les dades sorprenen en un país mediterrani i assolellat com és el nostre, tot i que a la meitat nord del territori el sol arriba amb poca intensitat a l’hivern. Potser no sabem com prendre el sol correctament per a assimilar aquesta necessària vitamina?
La doctora Cristina Latorre, metgessa especialitzada en geriatria, explica que s’ha de prendre sense excessiva roba i de forma directa —no a través de vidres— i sense cap factor de protecció solar. Això sí, aquesta última recomanació s’aplica només quan prenem el sol deu minuts per a assimilar la vitamina D, no quan passem llargues estones al sol.
El sol és necessari per a absorbir correctament la vitamina D, però per a poder fer-ho, primer necessitem ingerir-la. És important ingerir aliments que en siguen rics, com ara els peixos greixosos, la llet i derivats, els cereals, els bolets i els ous, detalla la doctora.
És molt important tindre uns nivells adequats de vitamina D a l'organisme, ja que la carència comporta riscos com ara debilitat muscular, osteoporosi, artritis reumatoide i, fins i tot, algun tipus de càncer. Així mateix, Latorre assenyala que en estudis molt recents es parla que la manca d’aquesta vitamina influeix en l’envelliment cerebral accelerat i, fins i tot, en l’aparició de l’alzheimer.
Si es detecten possibles símptomes, les veus expertes recomanen una visita al metge a temps. Per tal de no arribar a l’extrem, de moment, es pot aprofitar el bon oratge per a fer un passeget al sol.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Carmen Prades tanca una Ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Catalá indica que el debat sobre l’Ofrena, els envelats i la taxa turística s'haurà d'abordar el dia 20
-
Mascletà en directe del dijous 19 de març de les Falles 2026 de València