El 53,3% de les etiquetes mediambientals són vagues i enganyoses
La Unió Europea ha posat l’ull en missatges com "ecofriendly", "biodegradable" o "100% reciclat" perquè hi haja una regulació
La Unió Europea ha posat l'ull en els productes bio. Cada vegada la població està més compromesa amb el medi ambient i les empreses ho saben, per això els productes que prometen ser sostenibles es multipliquen a les prestatgeries, però no hi ha una regulació sobre la qüestió i més de la meitat d'aquestes etiquetes verdes són enganyoses.
Missatges en les etiquetes com "100% reciclat", "ecofriendly" o "biodegradable" destaquen en els envasos més responsabilitat amb el medi ambient, cosa que els fa més atractius per al consumidor. Però, són el que diuen ser?
Un estudi encarregat per la Comissió Europea l’any 2020 va concloure que el 53,3% de les afirmacions que contenen aquestes etiquetes eren infundades, vagues o enganyoses i que el 40% no tenia suport científic. És l'anomenat Ecopostureig o Green Washing i moltes marques el fan servir mentre no hi ha regulació.
José Amiguet, professor d’estratègia de marca del CEU-UCH afirma que “la marca és conscient que la gent busca identificar-se amb el component mediambiental i aleshores tracten de gastar paraules o símbols gràfics que aproximen la marca al fenomen del medi ambient”.
Una desinformació que només es pot evitar amb la regulació. La Comissió Europea adverteix que s'hauran de complir unes normes mínimes per a argumentar i explicar aquestes afirmacions ecològiques. Els estats membres seran els responsables d'establir els processos de verificació que, a més, hauran de tindre el vistiplau del Parlament i el Consell Europeu.
A Espanya, la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència en la seua estratègia fins a 2024 diu que controlarà la informació que les empreses ofereixen quant a la seua relació amb el medi ambient. Però fins que arribe aquesta regulació, els consumidors hem de ser més crítics a l'hora de comprar perquè mentre no estiga regulat “hem de pensar que per desgràcia hi haurà marques que buscaran aprofitar-se'n”, assevera José Amiguet.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida