Més de 400 persones donen suport a l'activista denunciat durant una protesta per un desnonament a Oliva
La PAH Safor-Valldigna impulsa la campanya “Jo també soc Joan”
Més de 400 persones han mostrat suport a la campanya de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) de la Safor-Valldigna “Jo també soc Joan” en reconeixement a l'activista, Joan Cogollos, denunciat per la Policia Local d'Oliva per un presumpte atemptat a l'autoritat durant una concentració en protesta per un desnonament.
Els fets van tindre lloc el passat 14 de setembre en la convocatòria de la PAH a una “acció de desobediència civil pacífica” davant de la casa on un matrimoni, amb quatre fills al càrrec, estava a punt de ser desnonat.
Després de la protesta, un jutge de Gandia va obrir diligències d'investigació contra l'activista després que un agent de la Policia Local assegurara, en l'informe remés al jutjat sobre la protesta, que el denunciat el va espentar i com a conseqüència va patir una lesió en el turmell, segons han informat fonts municipals.
La plataforma nega els fets, assegura que la protesta va ser “pacífica” i denuncia que el membre de la seua organització “està patint, una vegada més, la repressió aplicant lleis que serveixen per a criminalitzar la solidaritat”, en referència a la denominada llei mordassa.
“El delicte de Joan Cogollos és haver-se resistit pacíficament a un desnonament en què quatre menors es van quedar finalment al carrer”, lamenta l'organització.
L'alcalde d'Oliva, David González, ha assenyalat que el consistori no ha presentat cap denúncia sinó que es va limitar a remetre l'informe de la Policia Local al jutjat, i que ha sigut aquest el que ha decidit obrir diligències d'investigació.
González recorda, a més, que el consistori d'Oliva “ha col·laborat sempre” amb la PAH per a intercedir i buscar solucions davant de les situacions de desnonament que s'han produït al municipi.
La PAH Safor-Valldigna, amb el suport de la coordinadora estatal, va iniciar una campanya de suport a l'activista i contra la llei mordassa, en la qual ciutadans de tots els àmbits, des del cultural fins al polític, sindicats i moviments socials han prestat la imatge per a un cartell amb el lema “Jo també soc Joan. NO a la llei mordassa”.
Aquesta iniciativa ha recollit, durant la setmana que va estar activa, un total de 420 adhesions i se sumarà a una campanya estatal per a denunciar el cas de l'activista valencià i dels “altres companys de moviments socials jutjats per defendre els drets humans”.
Més llegit
-
Huit valencians especialitzats en emergències volaran cap a Veneçuela este dissabte
-
À Punt retransmet la gran Entrada de Moros i Cristians de Benissa
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic
-
Les campanes restaurades de l'església de l'Assumpció de Dénia es deixen vore a peu de carrer
Més vist
Més escoltat
-
26.06.2026 | El Museu Camilo Sesto d’Alcoi obri les seues portes al públic
-
26.06.2026 | Mario Amorós i la vida de Miguel Hernández
-
26.06.2026 | ContrÀpunt
-
27.06.2026 | La música dels vestidors
-
27.06.2026 | Els partits de la nostra vida | Ascens del Levante UD 2003-2004
-
26.06.2026 | “Cabaret”, el gran musical immersiu de la temporada arriba a València