Ximo Puig avança que es reunirà amb Pedro Sánchez la primera setmana d'octubre
El president ha començat el discurs condemnant l'úlitm cas de violència masclista.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat en el debat de política general que es reunirà amb Pedro Sánchez la primera setmana d'octubre. El president del Consell ha destacat que mantindrà les seues reivindicacions i que “la Generalitat no ha canviat de posició”. I ha reconegut que, tot i que existeix un diàleg permanent amb el govern central, les negociacions avancen lentament, “més lentament del que voldríem”, ha dit, i que continuaran reivindicant “un finançament just”.
Puig també ha posat l’accent en la necessitat de reformar l’estat de les autonomies. Considera “que està esgotat i ho està especialment per a valencians i valencianes” perquè “és inassumible que entre la Comunitat Valenciana i l’autonomia millor finançada hi haja més de 700 euros de diferencia anual per habitant”. I per això ha exigit formalment al president del Senat que “complisca la seua missió constitucional” i permeta la seua compareixença en la cambra alta.
El discurs del president ha començat condemnant el terrorisme masclista i recordant l’última víctima a la Comunitat Valenciana, Eva Bou. “Per a demanar perdó com a societat a ella, als seus familiars, als seus amics i amigues, als qui l'estimaven. A ella i a totes les víctimes de la violència de gènere”. Tots els membres de l’hemicicle han aplaudit les paraules del president i s’han posat drets. “Cada dona morta, agredida, atemorida és un fracàs de tots”, ha afegit.
El president de la Generalitat ha remarcat que les polítiques aplicades en els últims tres anys han estat centrades en les persones: “És una obligació ètica pensar en les pròximes generacions, i no en les pròximes eleccions”. Puig ha explicat que s'ha produït un canvi de paradigma: “Hem passat de la Comunitat de la corrupció, a la Comunitat de la solidaritat. De la Comunitat de l’especulació a la Comunitat de la innovació”.
El cap de l'executiu ha parlat “d’optimisme crític” a l’hora d’esbossar el futur de la Comunitat Valenciana i ha proposat un nou contracte social basat en el desenvolupament, la igualtat i la democràcia. A més, ha explicat que a hores d’ara la societat valenciana es troba immersa en un procés de transformació en el qual encara queda molt per a aconseguir “un futur millor”.
El president de la Generalitat ha acabat la seua primera intervenció demanant als valencians i les valencianes que revaliden la confiança en el seu govern.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Jepkosgei firma la millor marca mundial de marató de l'any a València
-
La jutgessa de Catarroja investiga la mort de huit residents en habitatges socials de la Generalitat el dia de la dana