Vint minuts de reunió i una olivera espanyola com a regal: així ha sigut la trobada del papa i Sánchez
Els dos representants mantenen a Madrid la segona trobada en dotze dies, donat que el president espanyol va estar a Roma a finals de maig
A penes vint minuts de reunió, que ha servit per a repassar el desenvolupament de la visita del papa a Espanya. Així ha sigut la trobada entre el papa Lleó i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que han mantingut este dilluns al matí, abans que el pontífex es dirigira al Congrés, on intervindrà com a cap de l’estat de la Ciutat del Vaticà. La de hui era la segona reunió entre els dos representants dels últims dotze dies, donat que Sánchez ja va visitar el pontífex a Roma el 27 de maig.
La reunió d’esta ocasió, que s’ha celebrat a la nunciatura, també tenia previst abordar temes com la situació internacional, qüestions socials, la migració i les relacions entre Espanya i el Vaticà, però no ha transcendit el contingut d’estos assumptes.
Una olivera, símbol dels valors
El president del govern ha regalat al papa un bonsai d'olivera espanyola, amb el qual ha volgut destacar el paper d’este arbre en la història d'Espanya i el seu simbolisme universal de pau i diàleg, valors que el cap del govern espanyol considera que compartixen Espanya i el Vaticà.
L'exemplar que ha regalat el cap de l'executiu a Lleó XIV té tretze anys i, segons el govern espanyol, pretén també reflectir el paper de l'olivera, que fa segles que està arrelada en la història, la cultura i l'economia d'Espanya.
A més, fonts governamentals han assenyalat que este obsequi representa l'equilibri perfecte entre la tradició i la innovació, entre el respecte per les arrels històriques i l'adopció de l'avantguarda tecnològica.
Al mateix temps, considera que el cultiu de l'olivar és reflex dels reptes que planteja el segle XXI i de l'adaptació al canvi climàtic, l'agricultura de precisió i l'aposta per un futur sostenible, com un pont entre el rural i el global.
Segona reunió dels últims dies
El papa i Pedro Sánchez han tingut la segona trobada en uns dies, donat que el cap de l’executiu ja va mantindré una reunió amb el pontífex a Roma el 27 de maig. Aquella audiència va servir per a abordar la necessitat de diàleg entre Església, govern i societat, i van constatar la sintonia en assumptes com la defensa de la pau, la migració o la intel·ligència artificial.
En concloure la reunió, Sánchez va elogiar al papa per ser una "brúixola moral en la lluita contra la injustícia" i "una inspiració en un món molt necessitat d'ella".
Més llegit
-
Troben el cos del menor desaparegut dijous a la platja d’Almassora
-
Cancel·lat el Festival de les Arts per incomplir la normativa acústica
-
Els sindicats valoren els avanços en reducció de ràtios i burocràcia, però reclamen progressos en pujada salarial i el valencià
-
Adif restablix la circulació per una via en la línia C2 entre Benifaió i Silla després de dos hores interrompuda
-
L’acampada docent torna a la plaça de la Mare de Déu després del Corpus
-
Sindicats i Educació reprenen este dilluns les negociacions en l'inici de la quinta setmana de vaga