Urdangarin té fins dilluns per a ingressar en presó
L'Audiència balear també ha donat cinc dies a Diego Torres, l'exsoci del que era duc de Palma.
L'Audiència Provincial de Palma de Mallorca ha donat Iñaki Urdangarin un termini de cinc dies, que finalitza el dilluns 18 de juny, per a ingressar de manera voluntària en qualsevol centre penitenciari espanyol i complir així la pena de cinc anys i deu mesos que li ha imposat el Tribunal Suprem per la implicació en el cas Nóos.
Com que és un ingrés voluntari, durant aquest temps l'exduc no tindrà la mobilitat limitada, i podria tornar a Suïssa fins que l'ingrés es faça efectiu.
L'exduc de Palma ha arribat aquest dimecres al tribunal balear al voltant de les 12 hores, acompanyat del seu advocat, Mario Pascual Vives. Allí ha sigut rebut amb crits de "xoriço", "els Borbons als taurons" i "Borbons a la presó", que han llançat algunes persones que es congregaven a les portes de l'edifici judicial.
L'Audiència Provincial de Palma també ha donat un marge de cinc dies a l'exsoci d'Iñaki Urdangarin, Diego Torres, perquè ingresse en un centre penitenciari per a complir la condemna, que és de 5 anys i 8 mesos. Torres ha arribat a l'Audiència al voltant de les 9 hores i ha estat a l'interior poc més de trenta minuts.
Torres i Urdangarin hauran de triar en quina presó ingressen. Per al cunyat del rei, el Ministeri de l'Interior estudia dues opcions: la presó de Zaballa, a Àlaba, i la de Menorca.
El Suprem va acordar ahir dimarts rebaixar en cinc mesos la condemna a Iñaki Urdangarin, que haurà de complir cinc anys i deu mesos de presó per malversació, prevaricació, frau, dos delictes fiscals i tràfic d'influències. El marit de l'infanta Cristina encara pot presentar un recurs d'empara en el Tribunal Constitucional, però aquest tribunal no suspén habitualment l'execució d'una condemna si la pena supera els cinc anys de presó.
D'altra banda, fonts penitenciàries han confirmat a Efe que Jaume Matas ha ingressat voluntàriament a la presó d'Aranjuez. L'expresident balear no ha passat per l'Audiència Provincial de Palma aquest matí per a recollir el manament d'entrada en presó.
Més llegit
-
Alerta groga per pluges i tempestes este dissabte al litoral de Castelló després de la nit més fresca en dos mesos
-
L'avanç descontrolat de l'incendi de la Calderona obliga a evacuar el veïnat de Gátova
-
‘La Cuina de Morera’, ‘Ailoviu’ i l’especial electoral del 8-F d’Aragón TV, guardonats amb el II Premi FesTVal-FORTA
-
Un violent tren de tempestes deixa granís i ràfegues de vent que arriben a 149 km/h a la Ribera Alta
-
La calor dona una treva: més descans, millor humor i menys estrés tèrmic
-
L'endemà de la tempestes: Cullera, Sueca i el Perellonet fan balanç de les destrosses