Una exdirectora general, pròxima a Barberá, torna a acollir-se al dret a no declarar en la represa dels interrogatoris del cas Assut
L'excap de Coordinació Jurídica de l'Ajuntament de València, Esmeralda Orero, és una de les seixanta persones imputades en la macrocausa
La ronda d'interrogatoris del cas Assut s'ha représ amb més silencis que avanços. Per segona ocasió, l'exdirectora de Coordinació Jurídica, Ordenança, Llicències i Inspecció de l'Ajuntament de València, Esmeralda Orero, una alta funcionària molt pròxima a l'exalcaldessa Rita Barberá, s'ha negat a declarar com a investigada davant la magistrada del jutjat número tretze de València.
En la primera citació, Orero s'havia acollit al dret a no declarar, emparant-se en el fet que la causa estava sota secret de sumari. L'exdirectora general estava citada aquest dimecres al jutjat, però la seua representació legal ha tornat a demanar la pròrroga en la declaració al·legant que encara falten papers del jutjat que desconeix.
El cas Assut va començar fa sis anys i suma ja seixanta persones imputades. El nou cicle d'interrogatoris farà passar pel jutjat onze testimonis més fins al cinc d'octubre.
El jutjat investiga el suposat pagament de comissions a càrrecs públics del PP i del PSOE per a afavorir l'adjudicació de contractes, vinculats principalment a l'urbanisme, entre el 1999 i el 2013. Va destapar-se a l'Ajuntament de València, en l'etapa de Rita Barberá, però ha anat esguitant altres consistoris, com els de Burjassot, Benicàssim o Xixona.
Entre les persones investigades més destacades hi ha l'exvicealcalde de València Alfonso Grau (PP), l'exsubdelegat del govern Rafael Rubio (PSPV), el cunyat de Rita Barberá, José Luis Corbín, o l'empresari Jaime Febrer.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat