El TSJ dona la raó a la Generalitat i rebutja el recurs de la Universitat Catòlica de València per les beques
La justícia considera que la norma impugnada no vulnerava els drets a la igualtat o la llibertat d’ensenyament.
El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha desestimat el recurs que va interposar la Universitat Catòlica de València Sant Vicent Màrtir (UCV) contra la resolució de la Conselleria d’Educació a través de la qual es convocaven beques per als estudis universitaris durant el curs acadèmic 2016-2017 a la Comunitat Valenciana.
La conselleria exclou de les seues beques a estudiants de les universitats privades, fet que la Universitat Catòlica havia recorregut. El tribunal considera que la norma no vulnerava els drets de la igualtat, la llibertat d’ensenyament, el dret dels pares a educar els fills segons les seues conviccions i el dret de crear centres docents.
Els magistrats es basen en pronunciaments precedents i sostenen la resolució en “els principis de seguretat jurídica i d’unitat de doctrina”, que els obliga, segons diuen, a “mantindre el mateix criteri davant pressupostos fàctics i jurídics essencialment iguals que el cas”.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia