Torra pren possessió com a 131 president de la Generalitat de Catalunya
Ha sigut un acte breu, amb cap representant del Govern espanyol i sense que Torra s'haja referit al rei o la Constitució.
El president electe de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, ha pres hui possessió del càrrec com a 131 president de la institució en un acte breu, auster i quasi sense convidats al Palau de la Generalitat. Torra assumeix el càrrec 202 dies després de la destitució del Govern de Carles Puigdemont en aplicació de l'article 155 de la Constitució i quasi cinc mesos després de les últimes eleccions autonòmiques, celebrades el 21 de desembre de l'any passat.
Torra, que va ser designat per l'anterior líder català, Carles Puigdemont, com a candidat de Junts per Catalunya a la presidència de la Generalitat, va ser investit president dilluns passat amb els 66 vots del diputats del seu partit i dels d'Esquerra Republicana de Catalunya davant els 65 vots en contra de Ciutadans, el PSC, Catalunya en Comú-Podem i el PP. La CUP s'hi va abstindre.
L'acte de presa de possessió de Torra ha sigut molt atípic: breu, de poc més de tres minuts de durada, i davant els símbols de la senyera i del medalló que identifica els presidents. A diferència dels seus antecessors, s'ha celebrat al Saló Mare de Déu de Montserrat i només hi han assistit familiars directes del ja president de la Generalitat, i del president del Parlament, Roger Torrent. El Govern espanyol ja havia anunciat que no hi enviaria representació per discrepàncies sobre la manera en què s'ha organitzat la cerimònia, ja que considera que "degrada la dignitat de la institució".
La fórmula triada per Torra per a prendre possessió del càrrec ha sigut la mateixa que va emprar Puigdemont: "Prometo complir legalment les obligacions del càrrec de president de la Generalitat, amb fidelitat al poble de Catalunya representat pel Parlament de Catalunya." L'acte s'ha iniciat amb la lectura del nomenament per part del secretari del Govern, Víctor Cullell. Tot seguit, Torra ha promés directament el càrrec.
Més llegit
-
Trump acusa Espanya de no cooperar en la guerra contra l’Iran i torna a amenaçar de tallar el comerç
-
Detenen un xurrer i el fill per agredir sexualment una treballadora
-
Transport públic 24 hores a València i l'àrea metropolitana en Falles: consulta com t'hi pots moure estes festes
-
Bernabé proposa a Catalá una reunió pel problema dels trens en la mascletà i l'alcaldessa insta Renfe a proposar les solucions
-
Pérez Llorca anuncia un pla per a usar sòl dotacional en desús per a construir 120.000 vivendes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
Més vist
Més escoltat
-
10.03.2026 | 90 minuts
-
10.03.2026 | ContrÀpunt
-
10.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
11.03.2026 | Les notícies del migdia
-
11.03.2026 | Cadena de valor | L’impacte de la guerra en l’energia, les hipoteques i el turisme
-
10.03.2026 | Descobrim la història de Fran Vivó, pacient d’ELA, a través del documental ‘Cada dia és un regal’