El Suprem afirma que no hi ha dubte que Griñán va conéixer els ERO i va poder impedir-los
El Tribunal considera acreditada "la il·legalitat de la gestió, l'absolut descontrol i la total discrecionalitat amb la qual es concedien les ajudes"
El Suprem ha assenyalat que l'expresident de la Junta d'Andalusia, José Antonio Griñán, condemnat a sis anys de presó pel cas dels ERE, no sols va conéixer i va permetre que es pagaren les ajudes sabent el "descontrol" i de les "gravíssimes il·legalitats" sinó que no va fer res per a impedir-ho.
La sala penal de l'alt tribunal ha fet públic aquest dimecres la sentència dels ERE que confirma la condemna per delicte continuat de malversació de cabals públics als qui, com Griñan, van concedir i van pagar les ajudes i als qui van permetre que es pagaren coneixent que en la gestió concreta d'aquestes. El Suprem considera acreditada "la il·legalitat de la gestió, l'absolut descontrol i la total discrecionalitat amb la qual es concedien les ajudes o s'utilitzaven els fons".
I afig que "la magnitud del que ha succeït explica les dimensions d'aquesta causa i l'existència de més d'un centenar de peces separades pendents d'enjudiciament".
Més llegit
-
Nou atac vandàlic als sanitaris de la Coma: el cotxe d'atenció domiciliària apareix amb els vidres trencats
-
La mare d'un alumne amb hiperactivitat d'Alacant denuncia a la Policia un cas d'assetjament escolar
-
Víctimes de la dana reclamen 58 milions a la Generalitat i la CHX per via administrativa
-
Espí rescata el Llevant a Los Arcos (3-4)
-
L'actor Johnny Depp dona 65.000 dòlars a una associació musical de Massanassa afectada per la dana
-
El Suprem demana a l'Audiència Nacional que investigue els pagaments en efectiu en el PSOE