La secretària d’estat d’Esport va utilitzar una societat, presumptament, per a eludir el pagament d’impostos
María José Rienda hauria declarat de manera irregular els seus drets d'imatge quan era esportista.
La secretària d'estat d'Esport i presidenta del Consell Superior d'Esports, María José Rienda, va eludir, suposadament, pagaments a Hisenda a l’empara d’una societat instrumental creada per a cobrar els drets d'imatge. Segons ha publicat aquest dimecres El Mundo, els fets van ocórrer des del 2004 fins al 2011, coincidint amb el final de la seua carrera esportiva com a esquiadora. En aquest temps, Rienda suposadament es va estalviar impostos en tributar els seus drets d'imatge a través de l'impost de societats en comptes de fer-ho per l'IRPF. Mitjançant aquesta fórmula va poder tributar un percentatge considerablement inferior pels guanys lligats a la seua activitat laboral. Va declarar ingressos per valor d'almenys 1,4 milions d'euros.
A través d'aquesta empresa, l'exesportista olímpica va gestionar també patrimoni immobiliari, perquè a nom d'aquesta societat instrumental apareixen dos habitatges: un xalet a Otura i un àtic a la platja de Motril.
Hisenda ha establit que qualsevol activitat professional ha de ser declarada a través de l'IRPF, motiu pel qual ha iniciat recentment múltiples inspeccions contra esportistes d'alt nivell.
Reaccions al Congrés
En la sessió de control al govern espanyol al Congrés, la secretària d'estat d'Esports també ha tingut protagonisme, Ciutadans i el PP han demanat explicacions. La portaveu del Partit Popular, Dolors Montserrat, ha demanat la compareixença de la secretària d’estat perquè "explique si és veritat el que s’ha publicat".
Pedro Sánchez no s'ha referit a la polèmica, però sí que ho han fet alguns dels seus ministres. La vicepresidenta, Carmen Calvo, i el ministre de Cultura, José Guirao, han coincidit que Rienda ja ha donat explicacions i han mostrat la confiança en la secretària.
Rienda: "Estic al corrent de les meues obligacions fiscals"
La secretària d'estat d'Esports ha contestat a la informació publicada pel diari El Mundo després d'haver presidit un acte contra l'abús infantil en l'esport a la seu del Consell Superior d'Esports (CSD). Rienda ha manifestat que està "al corrent de les seues obligacions fiscals" i que "no hi ha hagut evasió d'impostos" per la seua banda".
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura