Sánchez es reuneix dilluns amb Feijóo en ple debat sobre la llei d'amnistia
Es tracta de la segona trobada dins de la ronda de contactes per a la investidura, encara sense data fixada per al ple al Congrés
El president del govern espanyol en funcions i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, es reunirà amb el líder del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, dilluns a les 17 hores en el Congrés dels Diputats, dins de la ronda de contactes per a la investidura, tal com han informat fonts de Ferraz i de Génova.
Serà la segona reunió que celebrarà el líder socialista després de la que va tindre lloc dimecres amb la líder de Sumar i vicepresidenta segona de l'executiu en funcions, Yolanda Díaz, amb la qual va acordar accelerar la negociació per a tancar un pacte de govern aquest mateix mes d'octubre.
Sánchez va rebre dimarts l'encàrrec del rei per a una investidura, en haver fracassat Feijóo en el seu intent, però encara no hi ha data fixada per al ple en el Congrés.
La reunió amb Feijóo arriba en ple debat sobre la llei d'amnistia, que és una de les exigències que han plantejat Junts i ERC per a donar suport a una investidura de Sánchez, i és un assumpte sobre el qual el mateix líder del PSOE ja ha reconegut que es negocia amb els grups.
Fonts del PP han avançat que Feijóo traslladarà a Sánchez en la reunió l'"absolut rebuig" al fet que "la governabilitat del país estiga condicionada a les exigències de l'independentisme i supose la ruptura de la igualtat de tots els espanyols", i li preguntarà amb qui i què negocia exactament el PSOE. "L'amnistia no pot ser moneda de canvi perquè Pedro Sánchez es mantinga a la Moncloa. Ni és constitucional ni ètic soscavar el principi d'igualtat entre els ciutadans del nostre país, ni existeix autorització de les urnes per a tractar de manera privilegiada a ningú, siga polític independentista o no", afigen les mateixes fonts.
A més, Feijóo avançarà a Sánchez el seu vot negatiu a la investidura, li exigirà que done el mandat a la presidenta del Congrés de concretar la data del debat i li recordarà que va oferir al PSOE "un acord de governabilitat basat en la centralitat i la moderació, que van rebutjar".
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
La grip es dispara a la Comunitat Valenciana i situa Alacant com la província amb més contagis d’Espanya
-
La revenja taronja contra el Saragossa, per À Punt
-
Els metges es manifesten a València després de quatre dies de vaga per a exigir la retirada de l’esborrany de l’estatut marc
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions