Sánchez considera “lamentable” la detenció del líder opositor rus Navalni
El president del govern espanyol creu que les eleccions de Veneçuela s'haurien de repetir per no haver sigut “lliures ni justes”.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha qualificat de “lamentable” la detenció del líder opositor rus, Aleksei Navalni, a la seua arribada a Moscou aquest cap de setmana. Feia cinc mesos que Navalni estava a Alemanya recuperant-se d'un enverinament, amb un agent tòxic militar, del qual l'opositor ha responsabilitzat directament al president de Rússia, Vladímir Putin.
Sánchez ha explicat, durant la seua intervenció inaugural en la VI Conferència d'Ambaixadors d’Espanya, que és necessària una política comuna de la Unió Europea que reforce la seua capacitat d'acció en diversos àmbits, com és el cas de les relacions amb Rússia.
Sánchez ha recordat que al febrer expira el tractat de desarmament NuevoStart entre els Estats Units i Rússia i ha considerat que, per això, urgeix donar prioritat a les converses involucrant països com la Xina per a evitar el col·lapse del sistema de control d'armes nuclears.
Les eleccions de Veneçuela no van ser “justes ni lliures”
Pedro Sánchez també ha defés la convocatòria d'unes eleccions autènticament democràtiques a Veneçuela perquè ha considerat que les celebrades al desembre no van ser “ni justes ni lliures”.
A més, el president també ha volgut subratllar que l'objectiu del govern espanyol és continuar contribuint al fet que siga una regió més estable, integrada i pròspera, en la qual es respecten els drets humans i es defenguen els sistemes democràtics.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Estiu amb data de caducitat
-
Nit en blanc a plaça d'Hondures de València per una picabaralla entre residències
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat