S'investiguen irregularitats en les compres de FGV entre el 2000 i el 2007
FGV ultima una investigació interna per esclarir les suposades desviacions milionàries en la compra de maquinària de l'any 2000 al 2007.
Segons informa la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, FGV va obrir una investigació interna per a aclarir si s'han produït desviacions en la compra de maquinària. S'estudia si les dades coincideixen amb l’informe d’una auditora externa, que es feia pública el passat 28 de març en una reunió del Consell d’Administració, i que es va realitzar sense el coneixement de l’exgerent de l’empresa.
En l’informe de l’auditoria s’hi havien detectat irregularitats en l'adquisició d'unitats dels anys 2000, 2004, 2005, 2006 i 2007, i aleshores es va decidir obrir una investigació interna per estudiar les possibles anomalies amb la intenció de traslladar-les, en cas de confirmar-se, a la Fiscalia.
La conselleria destaca que es tracta de "l'etapa de Jorge García Bernia i Marisa Gracia com a gerents de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, tots dos sota el mandat dels anteriors governs del PP". A més, assegura que no afecten a l’actual govern.
Així mateix, nega haver omés la informació i assegura que "va exigir immediatament una investigació interna i urgent dels contractes afectats per a donar el trasllat pertinent a l'òrgan fiscal" si des de FGV es constaten les mateixes irregularitats.
Els consellers, per la seua part, haurien ordenat a la nova gerència que s'implantaren de forma immediata les recomanacions de l'informe de l'auditoria en relació a l'activitat de l'empresa.
Més llegit
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Nuvolositat en augment, a l'espera de ruixats dijous
-
Ruixats i tempestes a la vista
-
L’associació de víctimes mortals de la dana, al Congrés: “Mazón va anunciar ahir la dimissió, minora això el nostre dolor? Sincerament, no”
-
L’Albufera, color de xocolate: la palla de l’arròs es podrix davall de la superfície séquies i canals
-
L'incendi en una nau industrial d'Elda, amb evolució favorable, però encara sense estabilitzar