Rivera demana a Rajoy estendre l'article 155 a les finances, els Mossos i els mitjans de comunicació
El líder de Ciutadans ha afirmat que no ha aconseguit que Rajoy es comprometa a ampliar ja l'article 155.
El president del Govern, Mariano Rajoy, i el líder de Ciutadans, Albert Rivera, han mantingut una reunió d'una hora a La Moncloa per a tractar la situació de Catalunya. Rivera ha demanat a Rajoy estendre la vigència de l'article 155 i que s'aplique també a les finances, els Mossos d'Esquadra i els mitjans de comunicació públics. El líder del partit taronja ha afirmat en una roda de premsa posterior que no ha trobat el suport del president del Govern, que "no té previst actuar i activar el 155".
Una altra petició destacada de Rivera ha sigut la de portar a terme una reforma legislativa per a evitar que un candidat polític siga elegible si és un pròfug de la justícia. Segons Rivera, és l'hora d'actuar davant de "la provocació permanent de Torra" i "per a evitar la desprotecció dels catalans".
Rivera ha proposat el control de les finances mitjançant l'article 155 "per a evitar delictes o malversació de fons". Pel que fa als mitjans de comunicació, demana que hi haja una supervisió per a garantir que compleixen la llei. I també ha exigit més control dels Mossos d'Esquadra, que "són una força de seguretat de l'Estat i no poden estar en contra de l'Estat".
La reunió es produeix en un clima de distanciament entre Rajoy i Rivera, escenificat la setmana passada quan el president del partit taronja va donar per trencat l'acord sobre el suport de Ciutadans a l'aplicació del 155. Rivera no ha sigut rebut a les escales de La Moncloa, a diferència del líder del PSOE, Pedro Sánchez, qui va mantindre una reunió amb Rajoy dimarts en un clima de cordialitat i unitat. La reunió també s'ha produït el mateix dia en què el president electe de la Generalitat, Quim Torra, ha pres possessió del càrrec, un acte al qual no ha acudit el Govern.
Més llegit
-
Eleanor Sofía, a Castelló de la Plana, la primera valenciana que naix el 2026
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa
-
La Policia confirma "desenes de morts" i un centenar de ferits en l'incendi d'un bar a l'estació suïssa d'esquí de Crans Montana
-
Temporal de mar, pluja i neu la primera setmana del 2026
-
Presó provisional i sense fiança per al detingut per l'incendi d'una vivenda a Crevillent en el qual va morir una jove
-
La balisa per als vehicles, l’abonament de transport únic o la pujada de les pensions: què canvia amb l’arribada del 2026?