La renovació del PSPV se cita a la Corunya aquest cap de setmana
Els tres possibles candidats —Diana Morant, Alejandro Soler i Carlos Fernández Bielsa— comparteixen espai durant la convenció que el PSOE a Galícia
El PSPV disposa d'una última oportunitat per a consensuar la renovació del seu president, Ximo Puig, durant la convenció que el PSOE celebra aquest cap de setmana a la Corunya, Galícia. En aquesta trobada coincideixen les candidatures, que la direcció del partit voldria veure unificades, però evitar unes primàries a la Comunitat Valenciana resulta complicat, donat que Diana Morant, Alejandro Soler i Carlos Fernández Bielsa ja tenen decidit —això sí, de manera oficiosa—, que s'hi presentaran.
Precisament, la convenció finalitzarà hores abans que es produïsca l'executiva del PSPV, el dilluns 22 de gener, que ha de fixar el calendari del congrés. Entre les veus internes del partit, es planteja l'escenari que Pedro Sánchez assumisca el risc de veure la seua ministra, Diana Morant, derrotada per la militància.
Sobre el líder provincial d'Alacant, Alejandro Soler, caben pocs dubtes. Ja fa temps que ho reconeix obertament, i fins i tot ha plantejat sense complexos l'opció d'un lideratge compartit, elegint ara la direcció del partit i més tard la candidatura a la presidència de la Generalitat.
L'últim a pronunciar-se ha sigut el secretari provincial de València, Carlos Fernández Bielsa, qui fins ara havia sigut més discret, però ha començat a mostrar les seues cartes. El seu entorn ha transmés que ja té preparat un equip, amb representants de les tres províncies, per a elaborar el programa de renovació del PSPV. És el més semblant que hi ha, fins ara, a l'embrió d'una executiva o d'un programa electoral.
En tot cas, també insisteixen que tot depén d'una candidatura que encara no ha presentat. Perquè ningú farà el pas fins que el congrés estiga oficialment convocat.
Més llegit
-
Educació envia una carta les famílies davant de la convocatòria de vaga indefinida: “Cap alumne pot ser captiu d’un conflicte sindical”
-
Les escoletes, convocades a una vaga este dijous per a exigir ràtios menors i més recursos per a l’alumnat amb necessitats específiques
-
Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards i cancel·lacions de trens de Rodalia i Mitjana Distància
-
Trànsit lent i congestió a les entrades de València i la V-30
-
Educació actua d'urgència al CEIP Manel García Grau de Castelló en detectar-se ratolins
-
Un expert en epidemiologia, sobre el brot d’hantavirus en el creuer: “L’escenari de contagi massiu és impensable”