Rato, condemnat a quatre anys de presó i dos milions d’euros de multa
La sentència, de més de 1.200 fulls, imposa la pena a l’exvicepresident del govern espanyol per tres delictes fiscals i un altre de blanqueig de capitals
L'Audiència Provincial de Madrid ha condemnat este divendres l'exvicepresident del govern espanyol Rodrigo Rato a quatre anys, nou mesos i un dia de presó per tres delictes fiscals, un delicte de blanqueig de capitals i corrupció entre particulars, així com una multa de més de dos milions d'euros, i el pagament de 568.413 euros a Hisenda.
En una sentència de 1.232 folis, que encara no s'ha fet pública, el tribunal que investigava l'origen de la seua fortuna, destaca les "dilacions indegudes" pel temps que ha durat el procés, iniciat el 2015, segons fonts jurídiques.
Respecte d'un dels delictes fiscals, el relatiu a saber on estava la residència de Rato durant el seu mandat com a director gerent del Fons Monetari Internacional (FMI), l'Audiència considera que continuava mantenint-la a Espanya, on estava obligat a presentar les seues declaracions fiscals.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
L’espectacle de la Marató de València, per À Punt
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Jepkosgei firma la millor marca mundial de marató de l'any a València
-
Juanfran Pérez Llorca apel·la al diàleg i assegura que "estan a punt de fixar una data" per a una reunió amb la Moncloa