Puigdemont emprendrà accions legals contra la Junta Electoral Central
L’expresident català ha qüestionat la independència i les garanties de l'òrgan i ha assegurat que “no pot quedar impune”.
L'expresident de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, ha anunciat que emprendrà accions legals contra la Junta Electoral Central per haver-lo exclòs de la candidatura a les eleccions europees, després que la justícia haja dictaminat que sí que es pot presentar.
Puigdemont ha qüestionat la independència i les garanties de la Junta Electoral. "Quan de manera clara ha quedat provat i demostrat que hi ha hagut una utilització i un abús de la llei, hem de defensar-nos. Això no pot quedar impune", ha afirmat en una entrevista a TV3.
L’expresident català ha assegurat que la Junta Electoral no pot prendre decisions en funció de si la candidatura els agrada més o menys, com creu que ha succeït amb la seua exclusió de la candidatura de JxCat.
D’altra banda, ha explicat que aquest mateix dilluns han rebut l'autorització per a imprimir les paperetes que volen enviar als domicilis de la ciutadania i per a "intentar recuperar el temps" que considera que li han robat.
El PP ho portarà al Constitucional
El president del PP, Pablo Casado, presentarà un recurs davant el Tribunal Constitucional contra la decisió dels jutjats contenciosos administratius de Madrid de permetre que Puigdemont puga concórrer als pròxims comicis al Parlament Europeu.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
MAPA | El preu de la gasolina trenca la barrera dels 2 € en prop del 40% dels assortidors de la Comunitat Valenciana
-
L'Audiència confirma juí per delictes lleus a l'alcalde de Silla i dos policies per suposades amenaces a una veïna