Puig, sobre la sanció al València CF: "La Comunitat Valenciana no és racista, el Mestalla no és racista"
El president a la Generalitat i candidat socialista a la reelecció convida a fer una lluita conjunta contra el racisme, però sense "estigmatitzar"
"La Comunitat Valenciana no és racista, el Mestalla no és racista". La consigna es repeteix, en aquest cas pel president de la Generalitat i candidat socialista a la reelecció, Ximo Puig, que, seguint la línia d’uns altres companys de partit, ha tornat a insistir en aquesta idea sobre els fets que es van viure diumenge al Mestalla, en relació amb els insults racistes que va rebre el jugador madridista Vinícius.
Puig ha apel·lat a "lluitar junts contra el racisme", sense "estigmatitzar" ni "focalitzar" el problema en una societat única o un espai, quan els periodistes li han preguntat quin era el seu parer respecte a la decisió del Comité de Competició de tancar cinc partits una graderia del Mestalla.
Al respecte, Puig ha subratllat que "la Comunitat Valenciana no és racista, sinó una societat oberta, que acull persones de tots els orígens i que, de fet, ha sigut la més hospitalària amb les persones ucraïneses que estan patint la guerra".
Tolerància zero amb el racisme, però en tots els camps i en tots els àmbits
"No es pot estigmatitzar en absolut la societat valenciana, no es pot focalitzar un fet, el racisme, que sí que existeix entre nosaltres i en tot Espanya. Cal combatre el racisme, tolerància zero amb el racisme, però en tots els camps i en tots els àmbits. La nostra no és una societat racista i el Mestalla no és racista; hi ha racistes al Mestalla, desgraciadament, i en molts espais de la societat, però assenyalar només un estadi o una societat és profundament injust", ha argumentat Ximo Puig.
El president de la Generalitat ha llançat "un missatge de tranquil·litat". "La nostra és una societat oberta i tolerant, però en aquesta societat també hi ha intolerants i també hi ha racistes i homòfobs i persones que insulten permanentment en la política o que fan polítiques des de l'odi i això cal combatre-ho també des de la política".
I ha insistit en la necessitat de "combatre les polítiques racistes", ja que "la diferència és el que ens fa lliures, és el valor de l'ésser humà, i des d'eixos valors cal llançar un missatge de serenitat i calma". "Lluitem junts contra el racisme, però no estigmatitzem perquè no és el camí", ha advertit.
Preguntat per si li sembla desmesurat el càstig imposat al València, Puig ha dit que no li correspon a ell jutjar-ho, encara que postil·lat que "les mesures sancionadores i que tenen alguna transcendència legal s'han de prendre sempre en el sentit equànime de la raó i la justícia".
Més llegit
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
-
El granís arrasa 5.000 hectàrees de cítrics i deixa pèrdues superiors als 22 milions només a la Plana Baixa
-
La Guàrdia Civil carrega contra un grup de joves d'origen marroquí en la quarta nit d'aldarulls a Torre Pacheco
-
Un detingut a Guipúscoa per la implicació en l'agressió a un home a Torre Pachecho
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
El PAI del Grau preveu més de 3.200 vivendes i 160.000 m² de zones verdes entre l'avinguda de França i l'Albereda de València
Més vist
-
14.07.2025 | Terra de Festes
-
El consell de la prestigiosa oncòloga Anna Lluch per als malalts de càncer
-
14.07.2025 | Informatiu migdia
-
14.07.2025 | A la fresca
-
13.07.2025 | Informatiu migdia | Esports
-
15.07.2025 | Entrevista LNM Maria Diago, degana del Col·legi Oficial de Biòlegs de la Comunitat Valenciana
Més escoltat
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
14.07.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Restaurant Lar Gallego
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura
-
14 de juliol – Presa de la Bastilla a París: comença la Revolució (1789)