Puig busca aliances amb el govern andalús per a la reforma del finançament
El cap del Consell es reuneix al Palau de San Telmo de Sevilla amb el president Juanma Moreno
El president de la Generalitat, Ximo Puig, i el seu homòleg en la Junta d'Andalusia, el popular Juanma Moreno, es reuneixen aquest dimarts al Palau de San Telmo de Sevilla, en una trobada centrada en el finançament autonòmic. És la primera vegada que tots dos presidents comparteixen una convocatòria per a tractar qüestions que afecten els seus territoris, que se situen a la cua de l'actual sistema de repartiment de fons i pateixen un dèficit de finançament més gran.
El cap del Consell va remarcar dilluns la importància de mantindre el diàleg ente autonomies, un fet que, com va remarcar, és en si mateix "positiu". El president valencià va insistir que espera avançar en matèria de finançament autonòmic i en la "relació econòmica" amb Andalusia, i fer-ho sense frontisme ni partidisme.
"Tant Andalusia com nosaltres partim d'una situació d'infrafinançament i necessitem més prompte que tard que s'actue d'acord amb la llei, que es canvie i s'adeqüe a principis de justícia i equitat", ha defensat sobre la reforma del sistema de finançament autonòmic.
La Generalitat avança en el camí per a aconseguir un nou model de finançament amb el diàleg amb altres comunitats autònomes. El director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes i Representació Institucional, Jorge Alarte, va explicar el passat mes d'agost que un pacte amb Andalusia i les Balears sumaria quinze milions de persones que reclamen un canvi del model de finançament, tot destacant que un pacte amb Andalusia i les Balears sumaria quinze milions de persones que reclamen un canvi del model de finançament.
Aquesta reunió es va plantejar arran de l'èxit de l'última cimera bilateral entre la Comunitat Valenciana i les Illes Balears, a principis del passat juliol, on les dos autonomies van consensuar un document amb els criteris que han de regir el futur sistema de repartiment de fons del govern central cap a les comunitats autònomes.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Máximo Huerta, Carmen Amoraga, Dulk i Alejandra de la Torre visiten ‘En casa d’Inés’
-
El comerç demana a Catalá que els envelats estiguen menys dies al carrer i que es precinten les parades ambulants que incomplisquen la norma
-
La primavera comença amb un cap de setmana de pluges a València i Alacant
-
Investiguen un abocament il·legal de més de quatre tones de residus de plantacions de marihuana en un paratge protegit de San Miguel de Salinas
Més vist
Més escoltat
-
20.03.2026 | L'hora de la cultura
-
20.03.2026 | Álvaro Álvarez Rodrigo presenta el seu llibre 'Rita Hayworth en la España de Franco'
-
20.03.2026 | L'asturiana Marisa Valle Roso presenta el seu nou disc 'Cenicientes'
-
20.03.2026 | Terra de bous
-
21.03.2026 | Fora de cobertura
-
21.03.2026 | Punt a punt | Segona Part