El PSPV-PSOE tria caps de llista de sis grans ciutats, entre elles Alacant
Benidorm, Mutxamel, Almoradí, Quart de Poblet i Llíria són les altres poblacions que voten aquest diumenge les candidatures socialistes
La militància del PSPV-PSOE celebra aquest diumenge les votacions de les primàries per a designar els i les alcaldables de sis de les 65 ciutats valencianes de més de 20.000 habitants en les eleccions municipals de 2023: Alacant, Benidorm, Mutxamel, Almoradí, Quart de Poblet i Llíria.
Aquestes votacions tenen lloc una setmana després que en la resta de federacions socialistes que han anat a primàries, ja que el PSPV va sol·licitar ajornar-les una setmana perquè no coincidiren amb el Nou d'Octubre.
Prop de 2.000 militants i afiliats socialistes poden participar en aquestes votacions, que es duran a terme de manera presencial entre les 10:00 del matí i les 20:00 de la vesprada amb caràcter general, si bé en les agrupacions de menys de cent militants l'horari pot variar.
Es vota a les localitats en les quals s'han presentat dues candidatures que han reunit els avals necessaris: un mínim del 12% i un màxim del 15% dels afiliats de l'agrupació local.
A la ciutat d'Alacant, la candidatura a l'alcaldia es dirimeix entre l’exconsellera de Sanitat i actual síndica socialista en les Corts, Ana Barceló, i l’exregidora socialista al consistori María José Adsuar.
A Benidorm, la militància triarà entre Rubén Martínez i Cristina Escoda; a Almoradí, entre Ricardo Rodríguez i Jaime Pérez; i a Mutxamel, entre Antonio Cachinero i Loreto Martínez. A Quart de Poblet, després de la decisió de l'actual alcaldessa, Carmen Martínez, de no repetir com a candidata, s'han presentat Cristina Mora i Juan Manuel Campanario, mentre a Llíria s'enfrontaran en les primàries Francisco Gorrea i Josefa Torrijo.
A més, hi ha dos grans municipis de la Comunitat Valenciana que han posposat les primàries al mes de desembre: Ontinyent i Torrevella, amb la finalitat de disposar de més temps per a trobar a la millor persona que lidere la seua candidatura.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
22.09.2026 | El partit de la una