El PSPV, la força més votada als caps de comarca
La nova formació liderada per Jorge Rodríguez deixa sense representació el PSPV a Ontinyent.
Els resultats de les eleccions del 26 de maig afavoreixen el Partit Socialista, que s'erigeix com el vencedor dels comicis per ser la força més votada als caps de comarca. El PSPV ha sigut el partit més votat en 17 d’elles: Alacant, l'Alcora, Albocàsser, Cirat, Vinaròs, Elx, Sagunt, Énguera, Cocentaina, Xàtiva, Dénia, la Vila Joiosa, , Morella, Borriana, Requena, Gandia i Elda.
A Alcoi i Villena, la formació socialista ha acabat empatada a vots amb el Partit Popular. Per la seua banda, el PP ha sigut la força que ha aconseguit més suports a Sogorb, Oriola, Llíria, Ademús i Aiora.
Compromís ha obtingut el suport majoritari en cinc d'aquests municipis: València, Xiva, Catarroja, Alzira i Sueca. Esquerra Unida té la majoria absoluta a Xelva, mentre que la nova formació liderada per Jorge Rodríguez ha aconseguit la majoria dels vots d'Ontinyent i ha deixat fora de l'ajuntament el PSPV.
En les passades eleccions del 24 de maig de 2015, els caps de comarca es van tenyir majoritàriament de roig. Durant la legislatura passada, el partit socialista va governar en 18 d'aquests municipis, mentre que el Partit Popular ho va fer en 6. Per la seua banda, Compromís es va posar al capdavant de les alcaldies de sis dels caps de comarca, mentre que els Verds i Podem van governar en un d'aquests municipis.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Quatre dies més de calor
-
El nou pla d'inversions d'Aena que s'anuncia este dijous impulsarà les ampliacions dels aeroports d’Alacant i València
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana