El PSPV demana 16 anys de presó per a l’exvicepresident de la Diputació de Castelló
Sobre Francisco Martínez pesa ja una sentència de huit mesos de presó per corrupció.
El PSPV de Castelló demanarà aquest divendres una pena de 16 anys de presó per a l'exvicepresident de la Diputació i exalcalde de la Vall d'Alba, Francisco Martínez. L'antic número dos de Carlos Fabra el jutjaran per la presumpta compravenda irregular de terrenys utilitzant informació privilegiada.
El portaveu municipal del PSPV-PSOE de la Vall d'Alba i diputat provincial, Fernando Grande, ha anunciat que registraran el seu escrit d'acusació en el procés obert pel jutjat d'Instrucció número 4 de la capital de la Plana, segons ha informat el partit.
La fiscalia demana per a Martínez 11 anys de presó per un delicte continuat d'ús d'informació privilegiada mentre era autoritat, un altre de negociacions prohibides, un de frau administratiu en concurs de malversació de cabals públics i un altre de blanqueig de capitals. Segons Grande, sobre Francisco Martínez hi ha "sospites serioses que va utilitzar el seu càrrec per a enriquir-se de forma il·lícita" mentre era l'alcalde del municipi.
Grande ha assenyalat que les últimes decisions adoptades per la instructora del cas, "que està decidida a obrir judici oral", evidencien que el PSPV "tenia raó quan va emprendre aquest procés judicial". "Hi havia sospites serioses i indicis que Francisco Martínez se servia del seu càrrec d'alcalde per a enriquir-se de forma il·lícita i desmesurada", ha recordat.
Des del PSPV recorden que sobre Martínez pesa ja "una sentència ferma de huit mesos de presó per corrupció , perquè va intentar fer negoci des del seu càrrec de vicepresident de la Diputació construint la depuradora de Borriol en uns terrenys que curiosament eren de la seua propietat".
A més de Martínez, estan encausats la seua filla i l'empresari Raúl Babiloni per suposades irregularitats urbanístiques.
Més llegit
-
Educació considera inassumibles els 2.400 milions que costaria implementar les reivindicacions dels sindicats de l'ensenyament
-
La Generalitat proposa que tot el professorat de segon de batxillerat siga servicis mínims en la vaga
-
Tres ferits en un accident frontal a l’A-7 a Tibi amb un vehicle en direcció contrària
-
PP i Vox acorden finalitzar la comissió d'investigació de la dana a les Corts sense citar Salomé Pradas
-
Tres morts per hantavirus en un creuer de luxe amb destinació a les Canàries
-
Inauguren la nova passarel·la de Picanya que travessa el barranc de Poio