El president Pérez Llorca creu que per a solucionar el conflicte educatiu i la vaga calen "més cessions per les dos parts"
El president del Consell ha parlat amb un grup de mestres a l'eixida d'un acte a la Universitat CEU Cardenal Herrera, a Alfara del Patriarca
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha considerat este dijous que per a solucionar el conflicte educatiu i poder desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana, que s'allarga ja durant tres setmanes, calen "més cessions per ambdues parts". Ha insistit a més en la seua aposta pel "diàleg i l'entesa" per a afrontar la situació i ha lamentat que alguns sindicats no s'hagen mogut de la proposta inicial "de màxims".
En declaracions als mitjans després de participar en una trobada organitzada per la Universitat CEU Cardenal Herrera i Prensa Ibérica este dijous a Alfara del Patriarca (Horta Nord), ha defés que l'Administració autonòmica sí que ha mostrat "ganes d'arribar a un acord" amb els sindicats, perquè el document inicial que havia redactat la Conselleria "ha anat adaptant-se un poc a les necessitats que estan posant damunt de la taula" estes organitzacions. I ha valorat que "eixa dinàmica és la que farà possible que s'arribe a un acord".
Tanmateix, Pérez Llorca ha qüestionat que el "sindicat majoritari", l'STEPV, "sempre estiga amb la mateixa proposta inicial, una proposta de màxims, que no canvia mai". "I si no canvies, no negocies, vols imposar", ha advertit. Dit això, ha advocat per buscar "punts en comú": "Si tots tenim el mateix objectiu, que és millorar l'educació, no té sentit que tinguem posicions en este cas que no varien mai".
Prèviament, durant la trobada, el cap del Consell, preguntat per la vaga educativa, ha assenyalat que per a arribar a acords cal "la col·laboració de les dos parts" i ha ressaltat que la Generalitat "ha anat canviant i adaptant" el seu document "de màxims" per a possibilitar un acord, però ha lamentat que l'STEPV no haja variat "gens" de la seua proposta. "És difícil aconseguir un acord així", ha declarat.
A parer seu, davant d'esta situació "complicada", cal "encara més diàleg, entesa i més cessions per ambdós parts" i ha reivindicat que la Generalitat ha assumit "el compromís de continuar adaptant" la proposta "perquè estiguen tots més còmodes a l'hora de firmar un document". "Però si de l'altra part no hi ha cap mena de canvi, cap mena de cessió, serà molt difícil", ha admés.
Defén el pla per a reduir les llistes d'espera, especialment oncològiques
En el col·loqui al centre universitari, a Pérez Llorca li han preguntat per altres temes. Un ha sigut les llistes d'espera. "Tenim un pla per a acabar amb això (llistes d'espera)", ha dit. I de seguida ha afegit que, en tot cas, no són problemes que es resolen en un dia. "Els problemes de set o huit anys jo no els puc solucionar en un dia", ha dit. El president ha mencionat que el Consell treballa en millorara l'Atenció Primària, en reduir les llistes d'espera, espacialment oncològiques. I ha mencionat que les noves tecnologies ajudaran a esta millora.
"La sanitat pública es millora amb finançament, que no tenim, i en gestió. La gestió és bona, però sempre és millorable", ha afegit durant la intervenció. També ha mencionat la col·laboració publicoprivada.
"Estic en condicions de presentar-me"
Pérez Llorca ha esquivat dir clarament si optarà o no a la presidència de la Generalitat pel PP valencià en les eleccions autonòmiques previstes el 2027. S'ha limitat a dir que hauran de ser els militants els que decidisquen i ha recordat que poden votar tots els que estiguen al corrent de pagament, com ell. "Estic en condicions de presentar-me", ha dit, per a afegir que paga la quota. També ha defés que el president del PP nacional, Alberto Núñez Feijóo, li va demanar que fora president. Pérez Llorca també ha defés que el PP on més està creixent és a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
Educació i sindicats intenten acostar postures este dijous: estos són els punts que els acosten i els distancien
-
La víctima de Rafa Mir ratifica la denúncia en el juí
-
Educació sol·licita servicis mínims del 100% per als tribunals avaluadors de la PAU
-
Rafa Mir, als jutjats per a celebrar el juí per agressió sexual
-
Presó provisional per a un home investigat per tres agressions sexuals a València
-
Brussel·les multa Temu amb 200 milions d'euros per oferir productes il·legals
Més vist
Més escoltat
-
27.05.2026 | 90 minuts
-
27.05.2026 | Esports À Punt
-
27.05.2026 | DEIH presenta “Life Mission”, el seu primer còmic il·lustrat
-
26.05.2026 | "Fet a casa", amb Mar Hernández | Manises es converteix en punt de trobada de ceramistes amb la “Tornocatoria”
-
27.05.2026 | Cadena de valor | La digitalització i els reptes de l’economia del futur
-
27.05.2026 | Les notícies del migdia