Presa de possessió dels nous consellers i conselleres del Govern català
Es posa fi a l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, en vigor des del mes d’octubre.
Després de setmanes de tensió amb el Govern central, Quim Torra va accedir a deixar fora del seu executiu els candidats amb causes judicials i així desbloquejar la situació.
Ha sigut un acte emotiu i carregat de simbolisme amb la participació dels familiars dels polítics catalans empresonats o fugits de la justícia. Una cadira buida ha recordat la seua absència, que ha sigut un tema recurrent en els discursos dels participants. PP i Ciutadans no hi han assistit, segons Inés Arrimadas per discrepar amb la utilització del llaç groc i les referències als polítics empresonats.
En acabar, el Govern de la Generalitat catalana s’ha reunit per primera vegada des que es proclamara la República i el Govern central suspenguera l’autonomia. En acabar, el Govern de la Generalitat catalana s’ha reunit per primera vegada des que el Govern central aplicara l'article 155 que finalment s'ha retirat hui.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
La dana agrana les comarques del nord de València i de Castelló
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina
-
València desallotja platges i tanca parcs i cementeris per l'alerta de pluja
-
L'Aemet eleva l'alerta per pluges a nivell roig a Terol i Lleida
-
La dana ens abandona i tornen el sol i la calor