El PP demana un Consell de Política Fiscal i Financera específic sobre el model de finançament
Hauria de tindre lloc cinc mesos després del requeriment per part del govern de la Generalitat.
El Partit Popular en les Corts ha enregistrat una iniciativa parlamentària en què insta el Consell a sol·licitar la celebració d’un Consell de Política Fiscal i Financera específic sobre el canvi de model de finançament autonòmic.
El portaveu d’Economia a les Corts, Rubén Ibáñez, ha reiterat “la necessitat que hi haja un nou model” i ha qualificat de “pervers” el sistema en vigor, aprovat el 2009 durant el govern de José Luis Rodríguez Zapatero.
“Cada dia que passa, aquest model té conseqüències nefastes per a la Comunitat Valenciana”, ha dit Ibáñez.
En la proposta presentada en les Corts, el PP reclama que aquest consell tinga lloc, com a màxim, cinc mesos després del seu requeriment per part del govern valencià.
També se sol·licita que, mentre no hi haja un nou model de finançament, el Consell “haurà de reclamar de forma fefaent un fons addicional de 1.325 milions d’euros, tal com consta en els pressupostos de la Generalitat”.
Més llegit
-
La XXXII Encesa de les Gaiates ompli de llum i color Castelló de la Plana
-
Detingut un conductor drogat després d'atropellar dos ciclistes a Orihuela quan fugia de la Guàrdia Civil
-
Després de vint anys d'espera, reobrin la capella de la Comunió de l'església de les Santes Justa i Rufina
-
Trump amenaça de colpejar l’Iran “vint vegades més fort” si bloqueja el petroli a l’estret d’Ormuz
-
La Fiscalia diu que “en este moment” no hi ha prou indicis per a imputar Mazón
-
Vagues, envelats i monuments: tots els detalls sobre la mobilitat a València en Falles
Més vist
Més escoltat
-
10.03.2026 | Cadena de valor | La guerra a l’Iran sacseja els mercats
-
10.03.2026 | 90 minuts
-
09.03.2026 | ContrÀpunt
-
09.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Especial Magdalena 2026 | Tercera Part
-
09.03.2026 | Les notícies del migdia
-
09.03.2026 | Cadena de valor | L’impacte de la crisi energètica en els mercats i el camp valencià