El PP demana la compareixença de Puig perquè explique el dèficit valencià
Per la seua banda, Ciutadans insta el president de la Generalitat a "deixar de gastar més del que hi ha".
El PP ha demanat la compareixença a les Corts del president de la Generalitat, Ximo Puig, perquè explique l'alt dèficit de la Comunitat Valenciana. També ha sol·licitat al Ministeri d'Hisenda tota la documentació relacionada amb els incompliments d'aquesta comunitat i les mesures adoptades sobre el tema. Així ho ha anunciat la secretària general del PP de la Comunitat Valenciana i portaveu adjunta a les Corts, Eva Ortiz, després que aquest dimarts s’ha conegut que la Comunitat Valenciana és la comunitat autònoma amb més necessitat de finançament.
Ortiz ha reconegut que una part del dèficit es deu a l'infrafinançament que es pateix, però atribueix l’altra a "la mala gestió" d'un Consell "que nomena assessors sense control", no té "cap problema a continuar creant canongies" i del qual "no se sap si compleix els plans d'ajust exigits pel Ministeri [d'Hisenda]". La Comunitat Valenciana va presentar fins al novembre del 2019 un dèficit de 1.488 milions, l'1,29% del PIB.
"
No gastar més del que es té"
D'altra banda, la portaveu adjunta de Ciutadans en les Corts, Ruth Merino, ha instat el president de la Generalitat, Ximo Puig, i al conseller d'Hisenda, Vicent Soler, a "deixar de gastar més del que es té" i a "posar-se a treballar per a aconseguir la reforma del finançament autonòmic, que és el que els valencians necessiten realment". Així s'ha pronunciat la diputada després de conéixer les dades oferides per la Intervenció General de l'Estat, que situa a la Comunitat Valenciana com l'autonomia "amb les pitjors dades de totes quant a dèficit".
"Que el deute valencià supose quasi la meitat de tot el país, amb quasi 1.500 milions d'euros mancant comptabilitzar el mes de desembre i havent retallat 364 milions fa uns mesos és, com menys, escandalós, i molt greu", ha afegit.
Més llegit
-
El govern espanyol rebaixarà l'IVA dels carburants, la llum i el gas al 10% entre les mesures per a fer front a la guerra a l’Iran
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
La V-30 presenta cinc quilòmetres de retenció en sentit al port de València
-
Catalá aposta per ordenar millor la mobilitat en Falles i endurir les sancions per conductes incíviques