El PP acusa Puig de no reclamar el finançament per a la Comunitat
Assegura que el govern central deu a la Generalitat uns 731 milions d'euros.
La senadora del PP per Castelló, Salomé Pradas, ha acusat el cap del Consell, Ximo Puig, de no reclamar el finançament que li correspon a la Generalitat per part de l'Estat. Ha criticat que el govern central estiga retenint els diners dels lliuraments a compte del sistema de finançament, uns 4.800 milions d'euros, dels quals 450 són els que deuen a la Generalitat; i la transferència en concepte de liquidació d'IVA, uns 2.832 milions d'euros, 281 milions per a la Comunitat Valenciana.
Pradas ha insistit en el fet que aquests diners són necessaris, ja que, en cas de no tindre'ls, afectarà projectes sanitaris, d'educació i de benestar social.
La senadora ha subratllat que l'Estat també deu uns 1.000 milions d'euros als ajuntaments i ha posat com a exemple el de La Llosa (Plana Baixa), al qual encara li deuen uns 500.000 euros. Aquesta situació provoca un "bloqueig econòmic i social", ha dit Pradas.
Més llegit
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "La probabilitat de trobar-los vius és poca"
-
La família de les víctimes del naufragi a Indonèsia demana prudència i evitar especulacions
-
Decreten l'alerta hidrològica al riu Segura per les pluges
-
L'Ajuntament de València suspén Expojove i totes les activitats municipals a l'aire lliure este diumenge
-
Indonèsia amplia la recerca del valencià i tres dels seus fills desapareguts després d’un naufragi
-
La família dels desapareguts a Indonèsia demana que es mantinga activa la recerca