El PNB donarà suport a la investidura de Pedro Sánchez
EH Bildu sotmetrà a la consideració de les bases del partit l'abstenció dels seus cinc diputats.
El PNB ha arribat a un acord amb el PSOE pel qual els sis diputats nacionalistes bascos donaran el sí a la investidura de Pedro Sánchez com a president el govern central.
La signatura de l'acord es produeix en un moment en què s’ultimen les negociacions entre el PSOE i ERC, que precisament aquest dilluns reuneix la seua executiva. A més, també s'espera l’informe de l’Advocacia de l’Estat sobre la immunitat d'Oriol Junqueras.
EH Bildu consultarà a les bases una abstenció a la investidura
La direcció d'EH Bildu ha acordat sotmetre a la consideració de les bases l'abstenció dels seus cinc diputats en el Congrés per a “no obstaculitzar” la formació del govern central.
Segons un comunicat de l'esquerra abertzale, es tracta d'una consulta vinculant que es convocarà “en breu”, una vegada es conega la data de la investidura de Sánchez.
Més llegit
-
Presó per a l'home acusat d'apallissar mortalment la parella a Catarroja
-
Un accident amb set vehicles implicats i huit ferits obliga a tallar l’A-7 a Castalla
-
Detenen l'exmilitant del PSOE Leire Díez i l'expresident de SEPI Vicente Fernández
-
Una altra xiqueta va patir trastorns després que la sedara l'anestesista detingut per homicidi imprudent
-
Ascer i els sindicats arriben a un preacord amb una pujada salarial del 8% en tres anys
-
Cites cancel·lades i pacients resignats en el primer dia de vaga dels metges, amb un seguiment que els sindicats xifren en el 90% i Sanitat rebaixa al 15%