Els pacients podran demanar que els operen en la privada
El Consell obri la possibilitat de triar qualsevol centre col·laborador, des del primer moment, sempre que la llista d'espera siga superior als 60 dies
Els pacients no hauran d'esperar 60 dies per a demanar que els operen en la sanitat privada. El ple del Consell ha aprovat la modificació del Decret 97/1996 per a permetre als pacients amb patologies que tinguen llistes d'espera quirúrgica superiors als 60 dies poder triar des del primer dia ser operats en centres hospitalaris privats sense cost addicional.
El Consell modifica, per tant, el decret que obri la possibilitat de triar qualsevol centre col·laborador de la sanitat pública per a frenar la demora quirúrgica, i es faran intervencions també de vesprada.
Així ho ha anunciat la vicepresidenta i portaveu del Consell, Aitana Mas, durant la roda de premsa posterior a l'última reunió de l'any del ple del govern valencià, i ha explicat que es tracta d'una mesura "puntual i excepcional".
Quan la llista d'espera siga de més de 60 dies, s'oferirà al pacient des del primer moment canalitzar l'operació a través de la sanitat privada
Segons ha explicat, "quan la llista d'espera siga de més de 60 dies s'oferirà al pacient des del primer moment canalitzar l'operació, amb els convenis, a través de la sanitat privada o que puga continuar estant en la llista d'espera i ser operat per la sanitat pública".
Des del Consell han recordat que la meitat de les intervencions de cirurgia programada demorables, les que integren la llista d'espera quirúrgica, correspon a les especialitats d'oftalmologia i traumatologia. Entre les més freqüents estan també les patologies de paret abdominal (hèrnies), de peus i mans (com la cirurgia de túnel carpià) i les pròtesis de maluc i de genoll.
Aquesta mesura s'emmarca en l'objectiu de la Conselleria per a reduir les llistes d'espera, que inclouen també la injecció de 25 milions d'euros per a l'any 2023 en el pla d'autoconcert, que permet realitzar intervencions fora de l'horari ordinari, i que el 2022 va rebre setze milions.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana
-
Sis detinguts i 1.700 quilos de cocaïna confiscats en un nou colp a la xarxa de narcos escapçada fa uns dies
-
Apareix un cadàver en una platja de Cullera sense signes de violència
-
Un atac israelià mata onze civils a Gaza mentre Israel identifica el cadàver de l'ostatge Eliyahu Margalit