La nova Junta Electoral es reuneix aquest dimecres
L'organisme, recentment renovat, vetlarà per la transparència de les eleccions del 10N i arbitrarà els problemes que puguen sorgir.
La Junta Electoral Central (JEC) celebra aquest dimecres la primera reunió al Congrés després de la convocatòria d'eleccions generals del 10 de novembre. L'organisme, recentment renovat, serà l'encarregat de vetlar per la transparència del procediment electoral i d'arbitrar els problemes que puguen sorgir davant aquesta nova cita amb les urnes.
La JEC ha de renovar-se en els primers 90 dies de cada legislatura. Està integrada per quinze persones: huit magistrats del Tribunal Suprem triats per sorteig, cinc catedràtics proposats pels grups parlamentaris i nomenats pel Congrés dels Diputats, i altres dos membres nats sense vot. En el nou organisme repeteixen quatre noms que ja l'integraven la legislatura anterior.
Més llegit
-
Detenen un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
Detingut per matar un fontaner que li va fer un empastre durant una reforma al barri del Xenillet de Torrent
-
Els preus a Espanya es disparen al 3,3% per la pujada dels carburants després d'esclatar la guerra al Pròxim Orient
-
Les localitats idònies per a vore l'eclipsi total de sol es preparen per al repte logístic
-
Catalá, després que un jutge demane canviar de lloc els festivals i concerts de la Ciutat de les Arts: "Garantirem el dret al descans"