Muñoz: "El congrés del PSPV es farà el primer timestre i serà d'actualització política, no de refundació"
El procés s'iniciarà dilluns quan l'executiva pose data i terminis. Una cita extraordinària que renovarà tant el lideratge com el discurs del PSPV. L'objectiu: "Que l'època de Mazón siga un breu parèntesi"
El secretari d'organització del PSPV, José Muñoz, diu que el congrés que ha de fer una actualització política del partit socialista valencià se celebrarà en el primer trimestre.
Un procés que s'iniciarà dilluns, quan l'executiva del partit pose data i terminis al congrés. Una cita extraordinària que renovarà tant el lideratge com el discurs de la formació.
Muñoz considera que la situació ara amb l'eixida de l'expresident Ximo Puig "és diferent" a la del 1995 quan Joan Lerma va perdre la Generalitat i, per tant, creu que el congrés socialista no ha de ser de refundació, sinó un congrés d'actualització política.
"Un congrés de refundació no té sentit, sinó un d'actualització política, d'actualització dels lideratges i d'adaptació dels discursos. És un congrés que ha de servir perquè el 2027 l'època de Mazón siga un breu parèntesi en les polítiques de la Comunitat Valenciana i tindre la millor persona per a afrontar les eleccions".
Un congrés de refundació no té sentit, sinó un d'actualització política, d'actualització dels lideratges i d'adaptació dels discursos. És un congrés que ha de servir perquè el 2027 l'època de Mazón siga un breu parèntesi
En aquest sentit, el secretari d'organització del PSPV ha recordat que des del 2015 els socialistes han "crescut deu punts de vot en urna en la Comunitat Valenciana", també han pujat de 23 a 31 escons i van guanyar 60.000 vots més en les últimes elacions. "Estem en un bon moment i vam revalidar el govern de Pedro Sánchez".
Així ho ha explicat el també síndic socialista a les Corts a Les notícies del matí. José Muñoz, ha assegurat que, com a militant, aposta per un procés unitari. Com a conseqüència, podria evitar un procés de primàries. "Sempre és millor un congrés en què hi haja unitat i puguem eixir tot el partit en el mateix projecte. És una voluntat del conjunt del partit".
El secretari d'organització socialista assegura no conéixer la predisposició a presentar candidatura de la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant; del secretari provincial d'Alacant, Alejandro Soler; o del secretari provincial de València, Carlos Fernández Bielsa. En qualsevol cas, ha dit, se seguirà el procediment "sense ingerències".
José Muñoz tampoc descarta que la secretaria general i la candidatura a la presidència recaiguen en persones distintes com passa en altres formacions polítiques, i s'alinea amb l'encara secretari general Ximo Puig en la idea de no repetir els errors del passat, que "van fer que estigueren 20 anys en l'oposició".
Mazón està governant amb comoditat per l'agenollament amb Vox i ho estem veient en totes les seues polítiques. Quan estàs d'acord amb tot el que diu el teu soci, governes amb comoditat. La incomoditat està en la societat valenciana
D'altra banda, mentre el PSPV recorre el camí de la renovació, el Consell del PP i Vox que presideix Carlos Mazón governa i han entrat en vigor els primers pressupostos i la llei d'acompanyament.
Per a Muñoz, Mazón està governant amb comoditat per "l'agenollament amb Vox i ho estem veient en totes les seues polítiques. Quan estàs d'acord amb tot el que diu el teu soci, governes amb comoditat. La incomoditat està en la societat valenciana".
Més llegit
-
Costes paralitza dos delimitacions que reclamava el Ministeri de Transició Ecològica com a terreny públic
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Detingut un veí de Ceuta per un dels 42 incendis de tendes, barraques i vehicles en una de les nits més violentes
-
Ja fa 25 anys de l'11S: el dia que va canviar el món
Més vist
Més escoltat
-
11.09.2026 | Cadena de valor
-
11.09.2026 | Les llengües de demà: entre la globalització i els algoritmes
-
12.09.2026 | Els últims '90 minuts'
-
11.09.2026 | Fede Fuster: balanç de l’estiu i reptes del turisme valencià
-
11.09.2026 | La memòria de les cigarreres valencianes
-
11.09.2026 | El partit de la una