Mónica Oltra, sobre l'infrafinançament valencià: “Som una anomalia democràtica”
La vicepresidenta demana un calendari per a reformar el sistema de finançament i un tractament diferenciat per a la Comunitat Valenciana.
En una entrevista al magazín de la televisió d’À Punt, El Matí À Punt, la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha valorat l’acord per al finançament autonòmic, un acord que ha qualificat d’insuficient. Oltra ha reclamat al govern central un tracte “singular” en matèria de finançament per a la Comunitat Valenciana, que esmene l’infrafinançament. Per a Oltra, “si no reparem singularment el maltractament, sempre estarem en una situació d’inferioritat i mai tindrem un tracte just”.
La vicepresidenta ha demanat també al govern central establir un calendari “amb compromisos concrets” per a reformar el sistema de finançament que es pateix, a conseqüència d’un sistema que, segons ha dit, “està caducat des de 2013”.
Desacords amb el socis
Sobre les friccions amb el Partit Socialista, arran de la votació a favor dels objectius de dèficit a canvi que la Comunitat Valenciana reba 850 milions extra, i de l’anunci d’una comissaria de policia especialitzada en violència de gènere, independent del projecte d’oficina de denúncies especialitzada, Oltra diu que diumenge parlarà amb Puig per a recuperar el diàleg.
“Diumenge, de segur que tindré ocasió de trobar-me amb el president perquè tinc una invitació de l’alcalde de Morella per a visitar el Sexenni... i hi haurà ocasió de trobar-nos i reprendre l’essència del Govern del Botànic, el diàleg, la gestió de la pluralitat, el respecte dels uns i dels altres, la comunicació permanent i l’acord.”
Per a Oltra, el malestar per la decisió dels socialistes sobre el finançament, “no és una qüestió anímica, sinó política, i de quina manera es gestiona la pluralitat i es gestionen les decisions polítiques”.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Tota la informació actualitzada del sorteig extraordinari de la Loteria de Nadal
-
Génova aprova una gestora en el PP valencià presidida per Pérez Llorca i amb Carlos Gil en la secretaria general
-
Mislata, Alaquàs i València pessiguen 600.000 euros del primer quart: 78477
-
La grossa passa de llarg de la Comunitat Valenciana
-
Milagros Tolón substituïx Pilar Alegría com la nova ministra d'Educació i Elma Saiz serà la portaveu del govern espanyol
-
La província d'Alacant, la més beneficiada pels 47,5 milions de la loteria de Nadal que arriben a municipis valencians