Mínguez atribueix a la falta de metges que no es cobrisquen els contractes previstos en el pla d'estiu
El 35% dels professionals contractats són infermeres, el 23% tècnics de cures i auxiliars d'infermeria, el 12% zeladors, l'11% facultatius, el 10% personal no sanitari, l'1% comares i quasi l'1% fisioterapeutes
El conseller de Sanitat Universal, Miguel Mínguez, ha reconegut aquest dijous, en la sessió de control a les Corts, que no s'han pogut cobrir de moment tots els contractes previstos en el pla d'estiu a causa del "problema nacional" de falta de facultatius, encara que ha remarcat que es podrien cobrir a l'agost o el setembre perquè és un programa dinàmic i no tancat.
Mínguez, en resposta a les crítiques del PP per la "calamitat" del pla d'estiu, ha reiterat que és un programa consensuat des del mes de març amb els 24 departaments sanitaris i "el millor" possible amb els recursos humans disponibles. "No hem pogut cobrir tots els contractes (7.350) fonamentalment per l'absència de facultatius, és un problema nacional que es concreta a la Comunitat Valenciana com una lluita permanent per intentar contractar encara que siga a l'agost o el setembre", ha exposat el conseller.
A més, el titular de Sanitat Universal ha garantit que en la complexa elaboració del pla es van tindre en compte tant la finalització dels contractes de reforç per a la covid-19 com la creació de més de 5.000 places estructurals al maig, de les quals ha concretat que n'hi ha 4.100 de cobertes per la falta de facultatius.
Per categories, segons ha apuntat, el 35% dels professionals contractats en el pla d'estiu són infermeres, el 23% tècnics de cures i auxiliars d'infermeria, el 12% zeladors, l'11% facultatius, el 10% personal no sanitari, l'1% comares quasi l'1% fisioterapeutes.
Mínguez, després de recordar al PP que quan governaven el 2011 van aprovar el pla d'estiu al juliol, ha insistit que la falta de facultatius no afecta només la Comunitat Valenciana. Ha negat que s'hagen limitat les vacances de cap treballador. També ha puntualitzat que "s'han obert els consultoris de platja que s'han pogut", mentre els que estan tancats "es podran obrir a l'estiu".
"Contractem a mesura que hi ha metges per a contractar", ha explicat. Ha indicat que actualment hi ha més de cent empleats sanitaris públics de baixa per coronavirus.
Més llegit
-
Vota per la millor Falla infantil d’À Punt – Falles 2026
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
El TSJCV rebutja investigar Carlos Mazón per la gestió de la dana i la causa es manté en el jutjat de Catarroja
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 30 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Espartero - Ramón y Cajal, millor falla infantil de la Secció Especial
-
Detenen un regidor de Compromís d'Altea per pegar-li una galtada a la parella i causar-li lesions
Més vist
-
15.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Valenciana
-
15.03.2026 | Nit de la Plantà
-
16.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Tamarit
-
15.03.2026 | Magdalena Vítol
-
15.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
La fallera major de València es declara fan de l'actor Mario Casas i ell li dedica unes paraules